2022. augusztus 13., szombatMa Ipoly napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 393,00 Ft | USD: 381,00 Ft | CHF: 405,00 Ft
2022.08.13. Ipoly Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 393,00 Ft | USD: 381,00 Ft | CHF: 405,00 Ft
Kezdőlap / Tudomány / Soha nem látott kristályokat találtak a XXI. század legnagyobb, Földet ért meteoroidjában

A tudósok apró szén mikrokristályokat találtak szokatlan formákban, például hatszögletű rudakban és gömbhéjakban. Az űrszikla 2013. február 15-én hullott a bolygóra a Déli-Urál térségében. Ez a legnagyobb meteoroid, amely a XXI. században eddig a Földön felrobbant.

23 kilométerre Cseljabinszk városa felett robbant fel a meteoroid. A detonációban több mint ezer ember megsérült és háromezer épület megrongálódott. Az űrkutatási szakértők az eseményt figyelemfelkeltőnek nevezték az aszteroidák és más űrsziklák által a bolygóra jelentett veszélyekre.

A szuperbolygó légkörben történő szétesését a bolygóba való belépéskor egy gáz-por felhő képződése kísérte mintegy 80–27 kilométer magasságban, amely később a Földre ülepedett, amint azt több műhold is észlelte. A tudósok most mikrométeres méretű szén mikrokristályokat találtak a cseljabinszki porban – közölte az EPJ Plus című folyóiratban nemrég megjelent új tanulmány.

Tűzgömböt láttak Madrid felett, 77 kilométerre a felszíntől semmisült meg