2022. május 24., keddMa Eszter napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 382,00 Ft | USD: 359,00 Ft | CHF: 370,00 Ft
2022.05.24. Eszter Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 382,00 Ft | USD: 359,00 Ft | CHF: 370,00 Ft
Kezdőlap / Tudomány / Sértetlen embriót hordozó halgyík-fosszíliát tártak fel Chilében

Sértetlen embriót hordozó halgyík-fosszíliát tártak fel Chilében

Chilei kutatók egy kivételesen jó állapotban fennmaradt ichtioszaurusz-fosszíliát tártak fel, amelynek külön érdekessége, hogy egy érintetlen állapotú embriót is találtak benne. A Tyndall-gleccseren talált, négy méter hosszú tengeri őshüllőt Fionának nevezték el. Az állatfaj 90-250 millió évvel ezelőtt népesítette be a tengereket.

A Magallanes Egyetem GAIA Antarktiszi Kutatóközpontjának őslénykutatói egy négyméteres Ichthyosaurus kövületét találták meg a Tyndall-gleccser területén, 2022. április 2.

Fotó: GAIA Antarctic Research Center University / Reuters

Judith Pardo Perez, a feltárás vezetője elmondta, hogy a lelet „az egyetlen terhes ichtioszaurusz, amelyet a 129 és 139 millió évvel ezelőtti időszakból találtak a Földön”. Ezáltal a felfedezés lehetővé teszi a tudósok számára, hogy tanulmányozhassák az ichtioszauruszok embrionális fejlődését.

A tudósok 31 nap alatt tártrák fel és emelték ki a fosszíliát, amelyet helkopterrel szállítottak el. A fosszília épségének megőrzése érdekében öt 200 kilogrammos tömböt kellett kiemelni a helyszínről, hogy a csontok ne sérüljenek – közölte az MTI.

[…]