2023. február 6., hétfőMa Dóra napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 389,00 Ft | USD: 361,00 Ft | CHF: 391,00 Ft
2023.02.06. Dóra Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 389,00 Ft | USD: 361,00 Ft | CHF: 391,00 Ft
Kezdőlap / Tudomány / Rákot okozhat a zselés körömlakkot szárító gép

Rákot okozhat a zselés körömlakkot szárító gép

A zselés manikűr felvételének utolsó fázisában használt körömlakkszárító eszközök veszélyesek lehetnek! A Kaliforniai Egyetem kutatói tanulmányozták ezeket az ultraibolya (UV-) fényt kibocsátó gépeket, és megállapították, hogy használatuk sejthalálhoz és rákot okozó mutációkhoz vezet.

A manikűrösök kedvelt felszerelése egy meghatározott UV-spektrumot (340–395 nm) használ a zselés manikűr megszilárdítására. A szoláriumok eltérő spektrumú UV-fényt használnak (280–400 nm), amiről már bebizonyosodott, hogy rákkeltő, de a lakkszárítókról ez nem volt köztudott.

Sejthalál a szépségért?

Ludmil Alexandrov, a tanulmány szerzője biomérnök, sejt- és molekuláris professzor a San Diegó-i Egyetemen. Három különböző sejtcsoport vizsgálatával kollégáival azt találta,

az eszköz 20 perces használata is 20-30 százalékos sejthalálhoz vezet.

Ha háromszor 20 percig használjuk, 65-70 százalékos károsodást eredményez.

Hol van az igazság, és hogy találjuk meg az interneten?

Arról, hogy létezik-e igazság, sokat lehetne vitatkozni, a filozófusok meg is teszik, és igazuk van, …