A repülőgépek miatt – annak ellenére, hogy létfontosságú, hogy fent maradjanak a levegőben – gyakran éri támadás a különböző légitársaságokat, hogy nem elég fenntartható a működésük, a kereskedelmi repülők pedig egyértelműen súlyosbítják a globális felmelegedés hatásait.
Ezen változtatna most a NASA és a Boeing, ezért az űrügynökség és a repülőgépeket gyártó vállalat bejelentette, hogy még ebben az évtizedben olyan egyfolyosós repülőgépet építenének és tesztelnének, amelynek rendkívül alacsony a károsanyag-kibocsátása.
We’re partnering with @Boeing to develop technologies for the next generation of single-aisle aircraft. We’ll collaborate on a full-scale demonstrator by 2030 to help the U.S. achieve net-zero carbon emissions from aviation by 2050. Follow @NASAAero: https://t.co/dFikvL0YPa pic.twitter.com/TMXIupCyEh
— NASA (@NASA) January 18, 2023
A NASA úgy véli, az ügynökség neve erre a garancia, ugyanis amit a repülésről ma tudunk, nagyrészt nekik köszönhető.
A NASA a kezdetek óta az emberekkel van, amikor repülnek. A NASA mert messzebbre, gyorsabban és magasabbra menni, ezzel pedig fenntarthatóbbá és megbízhatóbbá tette a repülést. Benne van a DNS-ünkben
– mondta Bill Nelson, a NASA igazgatója.
Így volt ezzel a Boeing is, amely azonban az elmúlt években korántsem számított a biztonságos repülés mintapéldájának. A cég komoly bajba keveredett, miután egy fejlesztési hibájuknak miatt – amelyet elhallgattak – több ember halálával járó szerencsétlenségek történtek, idén pedig már januárban robbant a hír, miszerint a vállalat több gépe is robbanásveszélyes lehet. A NASA mindezek ellenére, úgy tűnik, teljes mértékben megbízik partnerében.
2028-ban már tesztrepülés lehet
Az innováció, azaz a különleges repülőgép akár hamarabb is az égen lehet, mint azt bárki gondolná, ugyanis a tervek szerint már öt éven belül repülhetnek a fenntartható gépek.
Célunk, hogy a NASA és a Boeing együttműködése segítsen a jövőben üzemanyag-hatékony kereskedelmi repülőgépeket létrehozni, amelyek előnyösek a környezet, a kereskedelmi repülési ipar és az utasok számára világszerte. Ha sikeresek leszünk, már a 2030-as évektől láthatjuk ezeket a technológiákat
– idézi Nelsont a CNN.
A NASA igazgatója szerint a kísérleti repülőgép első tesztrepülésére 2028-ban kerül sor, a cél pedig az, hogy a technológia a kereskedelmi piac hozzávetőlegesen 50 százalékát szolgálja majd ki, rövid és közepes távolságú egyfolyosós repülőgépeken keresztül.
Manapság a légitársaságok nagyrészt egyfolyosós repülőgépekre támaszkodnak, amelyek a légi közlekedésből származó károsanyag-kibocsátás majdnem felét teszik ki a NASA szerint. A bolygó megóvása mellett az üzemanyag-felhasználás csökkentését célzó új technológia kifejlesztése egyben támogatja azt a célt is, hogy 2050-re a <a […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!