2021. június 15., keddMa Jolán napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 351,00 Ft | USD: 289,00 Ft | CHF: 322,00 Ft
2021.06.15. Jolán Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 351,00 Ft | USD: 289,00 Ft | CHF: 322,00 Ft
Kezdőlap / Tudomány / Óriási áttörés: azonosították a Parkinson-kór egyik fő okát

Óriási áttörés: azonosították a Parkinson-kór egyik fő okát

Az életkor előrehaladtával a szervezetben lévő fehérjék megfelelő struktúrája felbomlik, és olyan fehérjeaggregátumok alakulnak ki, amelyek neurodegeneratív betegségeket okoznak. A szakemberek megállapították, hogy a szervezet proteinjeinek minőségellenőrző rendszerei újraszerveződnek az évek során.

Az agyi fehérjék specifikus minőségellenőrző rendszere megváltozik az életkor előrehaladtával, és elveszíti azon képességét, hogy fenntartsa a proteinek struktúráját, így nem képes többé védelmet nyújtani a betegségekkel szemben.

A Nature Communications című folyóiratban publikált tanulmány szerint az alapvető fehérje-ellenőrzési rendszer nem azonos módon működik minden sejtben, hanem minden egyes szövetben alkalmazkodik a proteinek mennyiségéhez és interakciójához.

[…]