2023. február 8., szerdaMa Aranka napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 389,00 Ft | USD: 362,00 Ft | CHF: 394,00 Ft
2023.02.08. Aranka Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 389,00 Ft | USD: 362,00 Ft | CHF: 394,00 Ft
Kezdőlap / Tudomány / Megacunami söpört végig a Marson

Megacunami söpört végig a Marson

A NASA 1975-ben két űrszondát indított a Marsra a Viking-programban, hogy az egységek méréseket végezzenek. Legutóbb november 30-án olyan közel jött a Mars a Földhöz, hogy távcsővel is látni lehetett, ez legközelebb tíz év múlva ismétlődhet meg.

A Scientific Reports című tudományos folyóiratban megjelent új tanulmányban a kutatócsoport egy 109,4 kilométer széles aszteroidabecsapódás után hagyott krátert azonosított a Mars északi síkságán, amely gyanújuk szerint egy aszteroida becsapódásának maradványa a bolygó ősi múltjából.

A szimuláció egyértelműen azt mutatja, hogy a cunami hatalmas volt, körülbelül 250 méteres kezdeti magassággal, és rendkívül örvénylő

– mondta Alexis Rodriguez, a Bolygótudományi Intézet kutatója és a tanulmány vezető szerzője.

Tanulmányozták a Mars felszínének térképeit, és találtak egy nagy krátert, amelyet most Pohlnak neveztek el. A Pohl helyzete alapján a kráter körülbelül 3,4 milliárd éves, nem sokkal azután keletkezett, hogy a Földön megjelentek az általunk ismert első életjelek – írja a Gizmodo.

Azonosítatlan repülő tárgy jelent meg Magyarország felett