Az idén 101 éves Gucci, miután két éve előrukkolt teljesen fenntartható kollekciójával, most arra kéri a Z generációs fogyasztókat, hogy összpontosítsanak a zöld divatra. Az egyik legbefolyásosabb olasz luxuscéget tehát, kor ide vagy oda, nem lehet elavult gondolkodással vádolni.
A legfrissebb hír az olasz luxusmárka háza tájáról, hogy bejelentette együttműködését az Oura finn egészségtechnológiai márkával. Közösen dolgozták ki az elegáns G betűvel ellátott, vízálló aranygyűrűt, ami egyszerre divatkellék, fitnesz eszköz és alvásfigyelő is. Ezzel a partnerséggel a Gucci nagy lépést tett a saját márkájú divat luxuscikkektől a hordható okoseszközök piaca felé.
A technológiai ékszerek felé való elmozdulás teljesen logikus, hiszen világszerte népszerű márkaként igyekszik szélesíteni közönségét és potenciális fogyasztói bázisát. A divatház korábban már dolgozott együtt a Roblox videojáték fejlesztőivel is, amikor hivatalosan is belépett a metaverzumba a játékban található Gucci town megnyitásával. A Nintendo Switch Animal Crossing: New Horizons játékában is szerepelt, de ott vannak a virtuális cipők is, amiket azért vásárolhatunk meg online, hogy bennük parádézzünk a VR- és AR-világokban. A Gucci-ház tehát egyáltalán nem úgy gondolkozik, mint egy ősi, tradíciókhoz foggal-körömmel ragaszkodó cég, úgyhogy most a végre trendi, zöld eszméket karolta fel.
A Gucci és a fiatalok
A ház új célközönsége a Z generáció, a 14-26 évesek, a jövő fogyasztói, akik együtt nőttek fel a digitális technológiákkal, ágyuk mellett telefon és nem könyv hever. Ez a demográfiai csoport az új adatok szerint még jobban figyel az egészségére és a környezetvédelemre, mint az őket megelőző X vagy Y csoportok, és ők azok, akik vásárláskor elsősorban nem az árakat nézik, hanem a tiszta előállítást, a praktikus gyakorlati alkalmazást és a jövő biztos technológiát.
A Z generáció az első digitális natív csoport, és ez fontos aspektus, ha fogyasztási szokásaikat vizsgáljuk.
Nagyon szeretik a divatot, követik a trendeket és a ruhaipar jelentős bevételét adják az ő kiadásaik – becslések szerint a vásárlások 75 százalékát fedik le. Mivel a generáció ennyire technikai és digitális beállítottságú, de közben sok pénzt áldoz a divatra is, a technológiákra is fogékony tervezőknek van a legnagyobb esélye arra, hogy elérjék a csoportot. Erre épít a Gucci az Oura együttműködésével.
[…]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/tudomany/2022/06/22/gucci-hasznalt-ruha-kornyezetvedelem-z-generacio-okosora/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!