2022. július 7., csütörtökMa Csaba napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 409,00 Ft | USD: 400,00 Ft | CHF: 412,00 Ft
2022.07.07. Csaba Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 409,00 Ft | USD: 400,00 Ft | CHF: 412,00 Ft
Kezdőlap / Tudomány / Kínai kutatók: idegen civilizáció rádiójelét foghattuk!

Kínai kutatók: idegen civilizáció rádiójelét foghattuk!

A szokatlan jel – amelyet a világ legnagyobb teleszkópja, az 500 méter átmérőjű kínai Aperture Spherical Telescope (FAST) fogott – az első olyan üzenet lehet, ami egy értelmes, Földön kívüli életformától származik, állítják a kínai szakértők. Némileg árnyalja a helyzetet, hogy a bejelentés nem egy lektorált szaklapban, hanem a South China Morning Post című újságban jelent meg, igaz, ebben támogatólag megszólalnak az amerikai Kaliforniai Egyetem (Berkeley) kutatói is.

A tanulmány szerint a jel egy, a Földünkre kísértetiesen hasonlító bolygó, a 2015-ben felfedezett Kepler-438b felől érkezett. Ez a bolygó 473 fényévre található tőlünk, és egy vörös törpecsillag lakhatósági zónájában kering, vagyis folyékony víz lehet a felszínén. Azt maga a kutatócsoport is elismeri, nem kizárt, hogy pusztán egy rádióinterferenciáról van szó, nem idegen civilizáció üzenetéről, de egyelőre mindkét lehetőséget vizsgálják.

Összességében a kutatók egyelőre óvatosságra intenek, és folytatják a jel tanulmányozását.

Hat hónap az űrben tízévnyi csontöregedést jelent