2024. április 21., vasárnapMa Konrád napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 395,00 Ft | USD: 371,00 Ft | CHF: 408,00 Ft
2024.04.21. Konrád Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 395,00 Ft | USD: 371,00 Ft | CHF: 408,00 Ft
Kezdőlap / Tudomány / Kiderült, hogyan lehet a legkönnyebben megjegyezni az új kolléga nevét

Hirdetés

Kiderült, hogyan lehet a legkönnyebben megjegyezni az új kolléga nevét

Ha önnel is gyakran előfordul, hogy bemutatkozáskor csak a saját nevére koncentrál és teljesen elsikkad a másik neve felett, akkor most olvasson figyelmesen, mert eláruljuk a trükköt. És ne hibáztassa magát, mert az információ feldolgozása erőforrásokat igényel az agytól, ha viszont telítődik a szürkeállomány, akkor nem képes több elemet befogadni. Az agykutatók kognitív túlterhelésnek nevezik ezt a pontot. A túlterhelést csökkenthetjük kvantitatív módszerrel, vagyis kevesebb új információt adunk, így mélyül a tanulandó, mielőtt új információk érkeznének. Vagy kvalitatív metódussal, amikor megváltozik a bemutatás módja, könnyedebb lesz, kevésbé nyomasztó.

Ez azért is fontos, mert a tanulást számos dolog befolyásolja, például az érzelmek, amelyek arra hatnak, hogy miként észleljük az információkat, hogyan figyelünk és emlékszünk rájuk, és hogyan oldjuk meg a problémákat.

A leghatékonyabb módszerek

Tanulásilag a legrosszabb érzelmi állapotok a szorongás, a stressz, a szégyenérzet vagy a félelem, mert ezek aktiválják a limbikus rendszert, ami zavart okoz. A frusztráció is nehezíti a tanulási folyamatot, ha túlizguljuk a memorizálást, nem sikerül. Ezért igenis be kell kalkulálni a kudarcot is, el kell engedni a tökéletességre törekvő stresszt.   

Hirdetés

Ideális tanulási körülmények között a hibák tehát természetesek, de a legjobb, ha újdonsággal segítjük a hatékonyságot. Új módszer, ismeretlen megközelítés felszabadíthatja a dopamint, ami nagy szerepet játszik a tanulás motiváltságában.

A szociális tanulás, a társakkal való együttműködés szintén jobb eredményekhez vezet.

A Temple és a Pittsburgh Egyetem pszichológusainak friss vizsgálata új utakat tárt fel a tanulási módokról és az emlékezés technikáiról. A Proceedings of the National Academy of Sciences ( PNAS ) folyóiratban ismertetett kutatás szerint a tanulás módja és időbeni rendszerezése nagyban befolyásolja a memória megszilárdulását.

Az elmélyülésre fordított idő nagyban növeli a memória alaposabb elraktározását. Ha vizsgára készülünk és a próbatételt megelőző este magolunk, a teszten talán ügyesek leszünk, de az anyagot hamar elfelejtjük, mert nincs ideje leülepedni. Viszont ha több napon keresztül is vissza-visszatérünk a memorizálandó szöveghez, adatokhoz, akkor a hosszú távú emlékezet fogja tárolni az információkat. A megjegyzendő anyag mindig ugyanaz marad, bármikor is nyúlunk hozzá, de a körülményeink változhatnak, és vajon hogyan befolyásolja a tanulást, ha a minket körülvevő körülmények megváltoznak? 

Emily Cowan, a tanulmány vezető […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/tudomany/2024/03/21/tanulas-memoria-informacio-agy-feldolgozas/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Szó szerint halálra tudjuk magunkat nevetni, többen megjárták már

„A nevetés megmérgezi a félelmet” – mondta George R. R. Martin, a Trónok harca írója, Stephen …