2022. december 7., szerdaMa Ambrus napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 414,00 Ft | USD: 394,00 Ft | CHF: 418,00 Ft
2022.12.07. Ambrus Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 414,00 Ft | USD: 394,00 Ft | CHF: 418,00 Ft
Kezdőlap / Tudomány / Földön kívüli élet? Sosem látott részleteket mutat a NASA űrteleszkópja

Földön kívüli élet? Sosem látott részleteket mutat a NASA űrteleszkópja

A NASA James Webb űrteleszkópja lehetővé tette a tudósok számára, hogy minden eddiginél részletesebben lássák egy Naprendszerünkön kívüli WASP-39b nevű bolygó légkörét. Az új kutatás másik bolygókon pedig egy napon lehetővé teheti a Földön kívüli élet felfedezését – vélik a tudósok. A kutatók szerint az eredmények mindent megváltoztatnak, és olyan technikák kezdetét jelentik, mert a technikai eszközökkel lehetővé válik az idegen élet jeleinek detektálása.

A NASA James Webb űrteleszkópjának tavalyi indítása óta a tudósok azt remélik, hogy a teleszkóp segítségével más bolygók légkörének részleteit is tanulmányozhatják, és jobban feltárhatják a környezetüket.

Teljesen új információkat találtak a WASP-39b bolygó atmoszférájáról, felhőiről és a kémiai összetételéről, amelyekből kiderül, hogyan alakult ki a bolygó.

A NASA teleszkópja máris megváltoztatta a kozmoszról alkotott elképzeléseinket,

mivel olyan lenyűgöző képeket tett közzé, amelyek minden eddiginél részletesebben mutatják a galaxisokat és a csillagokat. A teleszkóppal azonban a tudósok más objektumokat is vizsgálnak vele a Naprendszerünk bolygóitól kezdve a világegyetem legtávolabbi galaxisáig.

11-22-2022 – Webb reveals molecular and chemical portrait of Wasp – 39b atmosphere. Full article https://t.co/0WBhzhwfrw #jameswebb #wasp39b #webbtelescope pic.twitter.com/Nz6ChxzAD6