2024. július 18., csütörtökMa Frigyes napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 390,00 Ft | USD: 356,00 Ft | CHF: 403,00 Ft
2024.07.18. Frigyes Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 390,00 Ft | USD: 356,00 Ft | CHF: 403,00 Ft
Kezdőlap / Tudomány / Csaknem kétmilliárd ember egyáltalán nem végez testedzést, súlyos kockázatok várnak rájuk

A kutatók és tudósok által készített tanulmány megállapította, hogy 2010 és 2022 között a fizikai inaktivitás világszerte mintegy öt százalékkal nőtt. A globálisan a felnőtt populáció csaknem egyharmada (31 százalék) nem végez elegendő testmozgást. 2000-ben ez az arány még 23 százalékos, 2010-ben viszont már 26 százalékos volt – közölte az MTI.

Ha a jelenlegi tendencia folytatódik, a szakértők szerint 2030-ra már a világ felnőtt lakosságának 35 százaléka nem fog elegendő testmozgást végezni.

Súlyos egészségügyi kockázatok

A kutatások rámutattak, hogy a mozgáshiány növeli a szívbetegségek, stroke, 2-es típusú diabétesz, demencia, valamint a mell- és bélrák kialakulásának kockázatát.

A The Lancet Global Health folyóiratban publikált tanulmány azt is megállapította, hogy a nőknél még rosszabb a helyzet, ugyanis a keveset mozgó nők aránya 34 százalék, míg a férfiaké 29 százalék.

Az eredmények rávilágítanak arra az elvesztegetett lehetőségre, amivel a fizikai aktivitás javítani tudna a rák, a szívbetegségek kialakulása és a mentális jólét tekintetében

– hangsúlyozta Tedrosz Adhanom Gebrejeszusz, a WHO főigazgatója.

Arról is beszélt a főigazgató, hogy meg kell újítani a fizikai aktivitás melletti elkötelezettséget, és növelni kell az ezzel kapcsolatos finanszírozást.

A WHO ajánlása szerint a felnőtteknek heti 150 percnyi mérsékelt intenzitású vagy 75 percnyi erőteljes intenzitású fizikai mozgásra van szüksége.

A mérsékelt intenzitású testgyakorlatok között sorolták fel az óránként hat kilométeres vagy ennél gyorsabb tempójú gyaloglást, az erőteljes […]