2022. október 2., vasárnapMa Petra napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 421,00 Ft | USD: 428,00 Ft | CHF: 438,00 Ft
2022.10.02. Petra Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 421,00 Ft | USD: 428,00 Ft | CHF: 438,00 Ft
Kezdőlap / Tech / Miért drágulnak az iPhone-os appok? Nem az infláció miatt

Hirdetés

Miért drágulnak az iPhone-os appok? Nem az infláció miatt

Már nem is csodálkozunk azon, ha újabb áremelkedésről hallunk, mindenért az inflációt okoljuk. Azonban az iOS-es appokon belüli vásárlások árának jelentős, 40 százalékos növekedéséért ezúttal nem a sokat szidott inflációt kell okolni. Az Apptopia jelentése szerint ugyanis az említett áremelkedés már jóval a globális infláció előtt megjelent. Az okot az Apple irányelvei jelentik.

Az App Tracking Transparency, egy újfajta adatvédelmi megoldás tavaly tavasszal, az iOS 14.5-tel jelent meg. E funkciónak köszönhetően a felhasználók engedélyhez köthették vagy akár le is tilthatták, hogy a készülékre telepített alkalmazások kövessék őket. Hamar bebizonyosodott, hogy – leszámítva a felhasználókat – sokaknak rosszul jött az újítás. Néhány hónappal ezelőtt a Facebook/Meta első alkalommal számolt be negyedéves bevételcsökkenéséről – írja a 9to5Mac.

Nagyon fontos, melyik gombra nyom a kérdésnél, amely ezután minden iPhone-on fölugrik

Az iPhone-okon és iPadeken a múlt hét óta elérhető rendszerfrissítéssel oda szúrt az Apple, ahol sokaknak a legjobban fáj. A hipertargetált reklámokból élő cégek, mint amilyen például a Facebook vagy a Google, kénytelenek lesznek újragondolni stratégiájukat.

Hirdetés

Júliusban a vállalat kiemelte az amerikai vállalatok előtt álló kihívásokat, valamint a recesszió miatti aggodalmakat, de a Wall Street elemzői úgy vélték, hogy a TikTok versenye és az Apple adatvédelmi változásai jelentik a vállalat számára a közeljövő igazi aggodalmait.

Minthogy az App Tracking Transparency nehezebbé teszi a felhasználók megszerzését, a fejlesztők is léptek, és bevetették a szokásos „csodafegyvert”: árat emeltek. Az Apptopia kiderítette, hogy az App Store-ban sokkal látványosabban emelkedtek az árak, mint a Google Play Store-ban, ezért további vizsgálódásokba kezdett az iOS-es appok világában.

© Apptopia

Arra voltak kíváncsiak, hogy vajon az összes IAP-t (alkalmazáson belüli vásárlást) egyformán érinti-e az áremelkedés. Kiderült, hogy az egyszeri vásárlású IAP-k sokkal többet nőttek, mint a havi vagy éves vásárlások. Az iOS egyszeri vásárlással elérhető IAP-ek átlagos ára 36 százalékkal emelkedett éves összehasonlításban júliusban, míg az éves és havi IAP-k csak 19 százalékkal.

Egyelőre még nem tudni, vajon tovább emelkedik-e az alkalmazáson belüli vásárlások ára iOS-en, mindenesetre a felhasználók türelme (de főleg pénztárcája) sem végtelen, így a fejlesztőknek minden bizonnyal más módszereket is kell kipróbálniuk, hogy tovább növeljék a bevételeiket.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Forrás:
http://hvg.hu/tudomany/20220923_apple_app_tracking_transparency_hatasa_alkalmazason_beluli_vasarlasok_ara#rss

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

 Megkönyörült az Apple néhány régebbi iPad tulajdonosán

Megkönyörült az Apple néhány régebbi iPad tulajdonosán

Amikor az Apple kiadta az iPadOS 16-ot, az új rendszer egyik legérdekesebb frissítése a Stage Manager …