2025. január 15., szerdaMa Lóránt napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 411,00 Ft | USD: 398,00 Ft | CHF: 437,00 Ft
2025.01.15. Lóránt Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 411,00 Ft | USD: 398,00 Ft | CHF: 437,00 Ft
Kezdőlap / Sport / Zajvédő fallal és zajnaptárral segítené a békés együttélést az új balatoni versenypálya

Hirdetés

Zajvédő fallal és zajnaptárral segítené a békés együttélést az új balatoni versenypálya

Az operációs igazgatót először arra kértük, foglalja össze, mi történt a pálya életében a megnyitás óta.

„Már az első hat hónapban is nagyon aktívak voltunk, szinte azonnal jöttek hozzánk céges rendezvényeket tartani, illetve már a megnyitás előtt megkezdtük a munkatársak toborzását, hiszen ahhoz, hogy magas színvonalú szolgáltatást tudjunk nyújtani, elengedhetetlen egy jó csapat. Egy sportbírói képzéssel nyitottunk, az idő tájt még bőven zajlott az aszfaltozástól elkezdve mindenféle építési munkálat a pálya területén. 2023 márciusában kérésünkre a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) kihelyezett tréninget tartott. A lehetőségről értesítettük a környező településeken élő embereket, szerencsére nagyon sokan jelentkeztek. Gyakorlatilag a szövetség helyben leoktatta a jelentkezőket, akik le is vizsgáztak. Vannak olyanok, akik idén már a második évüket teljesítették a versenypályán” – idézte fel emlékeit Walterné Dancsó Adrienn.

A versenypálya vezetői idén év elején ismét megtartották ezt a képzést, akkor már körülbelül kétszer annyian jelentkeztek rá, mint egy évvel azelőtt, 80-90 főből álló csapat mutatott érdeklődést a lehetőség iránt.

Hirdetés

Az oktatás az összes autós szakágra kiterjedt, de itt nem volt megállás, a tanfolyamok a motoros képzésekkel folytatódtak, ebből a fajtából idén ősszel került sor az elsőre, amit 96 ember végzett el.

Hamar felbőgtek a motorok a vadiúj aszfaltcsíkon

Hamar felbőgtek a motorok a vadiúj aszfaltcsíkon

Fotó: Adam Bertalan

„Világossá tettük, hogy a nagyobb motoros rendezvényeken csak azok vehetnek részt, akik elvégzik ezt a képzést. Januárban lesz az újabb motoros kurzus, amit a Magyar Motorsport Szövetség (MAMS) segítségével szintén a Balaton Park Circuiten bonyolítanak le. Ezt követi egy gyakorlati képzés, azok, akik minden tanfolyamot teljesítenek, beosztást nyernek a Superbike- és a MotoGP-futamokra, de azt megelőzően is lesznek tesztrendezvények, mert a stábnak mindenképp gyakorolnia kell” – fűzte hozzá az operációs igazgató.

Helyi erőkből nevelik ki a sportbírók következő generációját

Lapunk megtudta, hogy már javában készül a 2025-ös versenynaptár. Jövő év elején külföldi motoros klubok érkeznek a Balaton mellé, amelyek kisebb versenyekkel készülnek, ez az elöljárók szerint kitűnő lehetőség lesz, hogy a sportszakmai stáb felkészüljön a nagyobb figyelemmel kísért versenyekre. Összegezve tehát, a pálya igazgatóságának az első feladatai közé tartozott, hogy a sportbírók és a technikai ellenőrök megfelelő tudással és gyakorlati tapasztalattal várják a kihívásokat.

A szervezeti felépítésről további részleteket is megtudtunk:

„Van egy rescue csapatunk is, amely a technikai mentésekért felel, például ha valakit ki kell emelni a kavicságyból. Egy új pálya esetében muszáj felállítani egy komplett gárdát, hogy mindenre tudjunk reagálni. A mi csapatunk nagyon lelkes, kiváló szakembereket sikerült összeválogatni. Nagyon fontos, hogy ha egyszer kinyílik a bokszutca, akkor biztonságban érezzék magukat azok, akik kihajtanak a pályára. Másképp nincs értelme az egésznek. Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) helyi érdekeltsége, vagyis a Veszprém vármegyei mentők jönnek a hivatalos eseményekre, a kisebb versenyeken egy mentőszervezettel dolgozunk” – sorolta Walterné Dancsó Adrienn.

Munkában a rescue csapat

Munkában a rescue csapat

Fotó: Adam Bertalan

A megnyitás óta nem volt sok pihenője a stábnak, kezdésnek a Porsche rendezett náluk többhetes rendezvénysorozatot, majd 2023 októberében ellátogatott hozzájuk a FirstLap Cup nevű széria, illetve a magyar bajnokság, ami jó lehetőséget biztosított az újabb gyakorlásra. Így az első év vége felé a helyi erők belekóstolhattak legalább a versenyhangulatba.

„A frissen végzett helyi szakembereket a tapasztaltabb kollégák mellé osztottuk be rutinszerzés céljából. Az újak itták a régiek szavait, ők meg élvezték, hogy figyelnek rájuk. Igyekszünk évről évre egyre több helyi kollégát kinevelni” – mesélte a Balaton Park Circuit operációs igazgatója, aki maga is többéves versenyszervezői tapasztalattal bír, korábban ő is sokat dolgozott a Hungaroringen.

A sportszakmai stáb legfelkészültebb tagjai vehetnek részt a hivatalos versenyeken

A sportszakmai stáb legfelkészültebb tagjai vehetnek részt a hivatalos versenyeken

Fotó: Adam Bertalan

A Ferrarinál hamar felfigyeltek az új pályára

Ami 2024-et illeti, áprilisban az ESET Cup Series látogatott el a Balatonhoz, ami 130-140 autót jelentett, vagyis szép népes mezőny gyűlt össze Magyarországon. Majd a Ferrari Challenge Europe nevű márkabajnokság mezőnyét látta vendégül a pálya. Válint Bence a Trofeo Pirelli-kategóriában egy ötödik és egy harmadik helyet jegyzett a hazai versenyén, édesapja, Válint Tibor a Coppa Shell & 488 nevű kategóriában áll rajthoz.

„A Ferrari Challenge volt a következő lépcsőfok, amit meg kellett ugranunk, sikerült is. Azt gondolom, hogy ez a lépcsőzetesség jól működik a pálya életében, most a motoros frontot tekintve jön egy kicsit magasabb lépcsőfok. Az idei év utószezonjában gőzerővel dolgoztunk minden területen, hogy mire elindul a következő szezon, maximálisan felkészüljünk a Superbike és a MotoGP igényeire. Cél továbbá, hogy a visszatérő vendégek a továbbiakban is elégedetten távozzanak innen” – nyilatkozta lapunknak Walterné Dancsó Adrienn.

Ferrari harcolt Ferrari ellen a balatoni pályán

Ferrari harcolt Ferrari ellen a balatoni pályán

Fotó: Adam Bertalan

Arra is rákérdeztünk, mekkora hullámokat vert a magyar autó-motorsportban egy vadiúj versenypálya felbukkanása. Erre azt a választ kaptuk, hogy a Balaton Park nem kíván elcsaklizni sorozatokat más magyar pályáktól (Pannónia-Ring, Kakucs Ring, Euroring stb.), mint ahogy az sem valószínű, hogy a Hungaroringet jól ismerő promóterek a mogyoródi ringet hirtelen varázsütésre lecserélnék egy kvázi ismeretlenebb pályára.

„Azt már inkább el tudom képzelni, hogy mondjuk egy-egy tesztnapra más szériák is idejönnek a Balatonhoz. A magyar pályák inkább erősítik, semmint gyengítik egymást. Az anyagi oldalt vizsgálva, lehet ide jobban megéri eljönni tesztelni, mint mondjuk Spanyolországba, a pályákat össze lehet kapcsolni, egyik nap itt, másik nap ott tesztelhetnének a versenyzők” – utalt a szakember a hazai pályák közti, beláthatóbb távolságokra.

Azonnal jó híre ment az új versenyhelyszínnek

Azt is szerettük volna kideríteni, miként kell egy ilyen projektet befuttatni Magyarországon. Megtudtuk, hogy a Balaton Park remek kapcsolatokkal bír a rendezvényszervező cégeknél, akik így hamar értesültek arról, hogy egy új helyszín került fel a térképre egy turisztikailag kiemelt régióban.

„A megnyitó után jó hírünk ment a nagyvilágba, a magyar és külföldi szériák maguktól jelentkeztek, hogy meséljünk magunkról, milyen feltételekkel tudnának idejönni. Annyi logisztikai kérdés persze felmerül, hogy a Balaton Park keletebbre fekszik a bejáratott versenypályáktól, ezért nem minden sorozatnak fér bele, hogy eljöjjön hozzánk, mert mindenki racionalizálni akarja a versenynaptárban való cirkulálást. A Balaton közelsége azért egy plusz csábítóerőt jelent, hiszen a közelben rengeteg programlehetőség várja az ide látogató szurkolókat és csapatokat. Furcsának hangozhat, de ez is szempont, hiszen az adott sorozat szervezője meghallgatja a csapatokat, a csapatok a versenyzőiket, a szponzorok a versenyzőket, így szavazódnak meg helyszínek, amint a financiális kérdések is eldőlnek. Sokszor van, hogy a versenyzők annyira szeretnek egy-egy helyszínt, hogy elkezdik rágni a sorozat szervezőinek a fülét, hogy ide vagy oda mindenképp látogassanak el. Rengeteg dologból tevődik össze, melyik pályát választja egy európai széria, persze sok szerencsére és kapcsolati tőkére is szükség van ahhoz, hogy valaki szem előtt maradjon” – világosított fel minket Walterné Dancsó Adrienn.

A Balaton közelsége plusz csábítóerőt jelent a versenyszériáknak

A Balaton közelsége plusz csábítóerőt jelent a versenyszériáknak

Addig nyújtóztak, ameddig a takarójuk ért

Ezután arról érdeklődtünk, mik azok a sportszakmai tervek, amik megvalósultak a pálya életében 2024-ben, és mik azok, amik nem.

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/sport/motorsport/2024/12/27/balaton-park-circuit-balatonfokajar-motogp-superbike-balaton-humda-walterne-dancso-adrienn/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Nagyon sajnálja a történteket Stollár Fanny, mert szerinte ebben sokkal több volt

Rögtön az első fordulóban véget ért az Australian Open Stollár Fanny számára, aki az ausztrál …