A pénteki nyitószakaszt a holland Mathieu van der Poel nyerte az eritreai Biniam Girmay és a spanyol Pello Bilbao előtt. Valter Attila a 29. helyen tekert be, míg a másik két magyar, Fetter Erik a 112., Peák Barnabás pedig a 167. lett.
A második napon a szabályok értelmében az utolsó helyen álló versenyzők rajtoltak el elsőként, tehát az összetett állás alapján fordított sorrendben vágtak neki a közel 10 kilométeres távnak a kerékpárosok.
A verseny a Hősök teréről indult, majd az alábbiak szerint alakult:
Izabella utca, Ferdinánd híd, Váci út, Alkotmány utca, Honvéd utca, Id. Antall József rakpart, Margit híd, Bem rakpart, Ponty utca, Hunyadi János út, valamint a már említett befutó a Budai Várban a Szentháromság téren.
???? Budapest ????#Giro pic.twitter.com/I2toDiL2i9
— Giro d’Italia (@giroditalia) May 7, 2022
Peák Barnabás 14 óra 9 perckor startolt, majd az addigi harmadik legjobb időt mente (12:29:13). Az Intermarché–Wanty–Gobert sportolója így értékelt:
Mindent kiadtam magamból, ilyen közönség előtt lehetetlen tartalékolni. A időm talán elég lesz a legjobb negyvenhez, amivel elégedett lennék.
A pályával kapcsolatban kifejtette: kifejezetten fekszik neki a rövid időfutam, illetve a sok kanyar ellenére szerinte csak két trükkös forduló volt az útvonalon. „Tervezett időeredmény nem volt kitűzve, inkább wattban kellett jól teljesítenem, ez sikerült is.
Bár a közönség miatt sokszor elfelejtettem lenézni a wattmérőre, de bármikor lepillantottam, mindig 400 felett volt.

24
Korábban az volt a bajom, hogy ilyen magas wattszámon hamar besavasodtam a rossz testtartásom miatt, de ezen most sikerült javítani” – tette hozzá a 23 éves Peák, aki végül az 51. helyen zárt.
Fetter Erik 15:04-kor indult, 12:28.10-as idejével pedig megelőzte honfitársát, és a 10. időt produkálta, végül összetettben a 45. lett. Az EOLO–Kometa magyar versenyzője sem győzte dicsérni a magyar közönséget.
Sok helyen versenyeztem már, de ilyet még sehol nem tapasztaltam. Nem csupán a rajtnál, a célban és az emelkedőn voltak sokan, hanem minden egyes utcában. Elképesztően sok energiát adott ez nekem
– mondta Fettel, majd elárulta, nem olyan céllal vágott neki a távnak, hogy időfutambajnokként ő legyen a legjobb magyar, inkább a többi rivális közül szeretne minél többet megelőzni. „Nem egy klasszikus időfutampálya, mert több kanyar és a végén egy emelkedő van benne, de jobban is szeretem az ilyet. Budapest pedig semmihez sem fogható, elindultunk a Hősök teréről, elhaladunk a Parlament mellett, és megérkezünk ide a budai Várba” – mondta láthatóan az előző 12:28 perc hatása alatt lévő Fetter, aki elárulta, a pénteki nyitónapon elszenvedett bukása semmiben sem hátráltatta, mert megúszta karcolásokkal a történteket.

24
„Az életben egyszer van ilyen lehetőségem, hogy a Girón […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!