Az első Miami Nagydíj igazi sztárparádét vonultatott fel az F1-es paddockban. A floridai Hard Rock Stadion köré épített utcai pálya 10 évre kötelezte el magát a Formula–1-nek. A pilóták egyöntetűen megkedvelték a pálya karakterisztikáját a pénteki szabadedzések után. A vonalvezetés dinamikus, hosszú egyenesekkel és trükkös kanyarokkal tűzdelt. A pálya szűk kivitelezése hatalmas kockázatot rejt magában, valamint a biztonsági autós fázis előfordulása is jelentős eséllyel rendelkezett a fogadóirodáknál a futam előtt.
We’re not short of famous faces today! ???? #MiamiGP #F1 pic.twitter.com/yFuh61MpP6
— Formula 1 (@F1) May 8, 2022
A szombati időmérőt úgy tűnt a Red Bull fogja uralni, ennek ellenére a Q3-ban Verstappen elhibázta az utolsó próbálkozását, valamint mindkét Ferrari brutális tempót mutatott, így 1-2. pozícióba kvalifikálta magát, maga mögé utasítva a két Red Bullt. Charles Leclerc indulhatott az élről az első Miami Nagydíjon, mellőle csapattársa Carlos Sainz, a harmadik helyről Max Verstappen várhatta a piros lámpák kialvását.
The grid is set for our maiden Miami Grand Prix ????
Who will you be cheering on around @HardRockStadium? #MiamiGP #F1 @f1miami pic.twitter.com/bUUUnkzwI7
— Formula 1 (@F1) May 7, 2022
A Pirelli az F1 hivatalos gumiszállítója a C2-C3-C4-es gumikeverékeket szállította Miamiba, a futamra pedig a kétkiállásos stratégiát tartotta ideálisnak. A Ferrari Achilles-ina egyértelműen a gyengébb gumikezelés az előző futamok alapján, így számukra egy SC szakasz nagy potenciált rejthetett magában.
Charles Leclerc jól kapta el a rajtot, Verstappen szintúgy, a holland rögtön az első kanyarban levadászta a másik Ferrarit, a második helyről rajtoló Carlos Sainzot. Hamilton jól indult, de Alonso hátulról megkoccolta a Mercedesét, így a brit a hatodik helyről a nyolcadikra esett vissza.
A hétszeres világbajnok jó tempót diktált, a Mercedes fejlesztései hatékonynak bizonyultak, a britnek pár körön belül Gaslyt és Alonsót átugorva sikerült visszavenni a hatodik pozícióját.
A holland a kissé elrontott időmérő után revansot vett, és a kilencedik körben a DRS-t kihasználva maga mögé utasította Leclerc-t, ezzel átvette a vezetést a futamon.
A monacóinak nem volt válasza az előzésre, körökkel később már DRS távolságon kívülre került a holland világbajnokhoz képest, ami a 18. körben már 3,5 másodpercre kúszott fel. Sainz még nagyobb lemaradásban volt, közel 7 másodperccel maradt el az élen autózó Verstappenhez képest.
A kerékcseréket a nagy csapatok elhúzták, a Ferrari és a Red Bull is az egy kiállásra játszott. Leclerc-rel versenymérnöke korán közölte, hogy egykiállásos stratégiára számítson és kímélje a gumikat, miközben a győzelem a cél…
A Ferrari a monacóit a 25. körben hívta be kerékcserére, a közepesekről keményekre váltott. Verstappen két körrel később hajtott a bokszba, a holland szintén keményet kapott. Akkora előnyt dolgozott ki a világbajnok, hogy sikerült a kerékcseréjét még nem teljesítő Pérez elé […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/sport/forma1/2022/05/08/f1-2022-miami-nagydij-futam-osszefoglalo/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!