A 27 éves pilótának a tavalyihoz képest nehezebb idénye volt, mert bár a szezon első felében uralta az F1-es futamok többségét, a nyár folyamán a McLaren jó irányba indult el a versenyautója fejlesztésével, két fiatal pilótája, Lando Norris, illetve Oscar Piastri pedig felnőtt a feladathoz, és egyre több pontot vett el a Red Bulltól, valamint Verstappentől.
A címvédőnek és csapatának a dolgát az sem segítette, hogy a második számú versenyző, a mexikói Sergio Pérez egymás után sikertelen hétvégéket produkált, de legalábbis messze volt attól, hogy segítse márkatársát és az élmezőnyben harcolva szorongassa a McLareneket.
Az év végi hajrá felé közelítve ráadásul a Ferrari is „beszállt a meccsbe”: Charles Leclerc és Carlos Sainz az elmúlt néhány hónapban rendre a dobogós helyezések környékére kormányozta a tűzpiros versenyautót, így már három istálló autói esélyesek rendre a futamgyőzelmekre.
A szurkolók már-már kezdtek arra készülni, hogy izgalmas hajrá elé néznek a szezon utolsó három fordulóján, de aztán a brazíliai versenyhétvége újabb fordulatot hozott, egyben le is hűtötte a szoros csatáért szorítók kedélyeit. Az esős körülmények között rendezett Sao Pauló-i versenyen ugyanis Verstappen megcsillantotta valódi tudását, és az F1 történelemkönyvébe joggal kívánkozó teljesítménnyel diadalmaskodott. Tette mindezt úgy, hogy büntetés és balul sikerült időmérő edzés nyomán a 17. helyről kellett kezdenie a viadalt, miközben az összetettbeli egyetlen riválisa, Norris a pole-pozícióból startolhatott.
Verstappen malmára hajtotta a vizet a McLaren brit versenyzőjének elrontott rajtja, aminek eredményeként már az első kanyarban elveszítette a vezető pozíciót. Miközben Norrisnak és a McLarennek szerencséje sem volt a kaotikusan alakuló futamon, ráadásul a brit pilóta hibázott is, Verstappen és a Red Bull ellentmondást nem tűrő módon, kifogástalan stratégiával kaparintotta meg az első helyet, amelyet a leintésig meg is tartott. Norrisnak közben meg kellett elégednie a hatodik helyezéssel, ami gyakorlatilag szertefoszlatta a vb-címről szövögetett álmait.
A fény, a pompa és a kaszinók városának is nevezett Las Vegasba ugyanis Verstappen 62 pontos előny birtokában utazhat, ezt pedig kényelmesen be tudja osztani, az ezt követően sorra kerülő két viadalon – Katarban és Abu-Dzabiban – ugyanis legfeljebb 60 pont gyűjthető.
A címvédéshez tehát a holland versenyzőnek annyi teendője van, hogy legalább 60 pontos előnye maradjon a vegasi száguldás után, győzelmei számában ugyanis biztosan megelőzi majd az év végén Norrist, így pontegyenlőség esetén is Verstappen lenne a világbajnok.
A vb-pontversenyek állása 21 futam után (még 3 van hátra):
versenyzők:
- Max Verstappen (holland, Red Bull) 393 pont
- Lando Norris (brit, McLaren) 331
- Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 307
- Oscar Piastri (ausztrál, McLaren) 262
- Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 244
- George Russell (brit, Mercedes) 192
- Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 190
- Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) 151
[…]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!