Ahogy azt korábban már ismertettük, a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. a versenypályákon elért eredmények mellett a vezetéstechnikát, valamint a fizikai és mentális alkalmasságot is felméri, mielőtt patronálni kezd egy fiatal pilótát, legyen szó akár autóversenyzőről, akár motorversenyzőről.
Fókuszban a Road to MotoGP
Talmácsitól először azt kérdeztük: mik azok az elengedhetetlen feltételek, melyek mentén egy magyar motorversenyző eljuthat a MotoGP-be?
„Az első lépcsőfok természetesen az, hogy gyermekként megismerje a sportot. Gyorsasági motorozásnál kijelentem, ha öt-hat évesen pattan először motorra, az egy optimális életkor. Hatévesen pedig már el lehet kezdeni versenyezni. Utána jön persze a neheze, gyakorlatilag ahhoz, hogy valaki eljusson a MotoGP-be, végig kell járnia az összes lépcsőfokot a Road to MotoGP nevű program keretein belül” – válaszolta a MotoGP 125 köbcentis kategóriájának 2007-es világbajnoka.
Ezt a programot a MotoGP-t szervező és annak kereskedelmi jogait birtokló Dorna hívta életre. A Road to MotoGP tehetségkutató bajnokságokat foglal magában egy magas szinten kidolgozott szabályrendszerrel. Aki ezekben a bajnokságokban megfelelő eredményt tud elérni, bizakodhat, ezek a karrierugrások kellenek ahhoz, hogy valakire felfigyeljenek, fűzte hozzá Talmácsi Gábor.
Jövőre Magyarországra is ellátogat a MotoGP mezőnye:
A first look at where we’ll be racing in Hungary next year! ????
Balaton Park becomes the newest addition to the #MotoGP2025 calendar! ????#HungarianGP ???????? pic.twitter.com/yEfTaaiA8D
— MotoGP™???? (@MotoGP) September 19, 2024
Ezen rendszer tulajdonsága, hogy aki a top 3-ban szerepel a bajnokságban, a program segítségével automatikusan továbblendülhet a következő állomásra.
„Mondok egy példát: ott van a FIM MiniGP World Final, ami egy kispályás világbajnokság a legfiatalabbaknak (10–16 év), ahol egy futam van év végén, és összesíti a nemzeti bajnokságokat, tehát csak a legjobbak nevezhetnek a World Final-futam döntőjére” – folytatta Talmácsi Gábor.
A fiatal versenyzőknek szóló programban prototípus motorokkal mennek a versenyzők, ez óriási különbség minden más juniorszériával szemben. A Superbike-ban utcai motorokból vannak átalakítva a versenymotorok, itt minden esetben prototípus versenymotorok versenyeznek. Ha ebben a közegben nő fel valaki, és ezt az utat végigjárja, akkor évről évre közelebb kerülhet a Moto3-as világbajnoksághoz, ami a MotoGP előszobájának számít. Szakmailag nem nagyon látunk más utat, hogy Magyarországról […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!