A 29 fős mezőny ezúttal nem a Yas Marina Circuit Formula–1 által is használt, 5281 méter hosszú Grand Prix-nyomvonalán, hanem a 4572 méteres, ám 16 helyett 18 kanyarból álló Corkscrew vonalvezetésen mérette meg magát. Utóbbi a hármas kanyar után válik el az előbbitől, hogy aztán néhány kanyarral később visszacsatlakozzon a Grand Prix-pályába.
Az első fordulóban két top 10-es eredményt szállító, csapata legjobbjának bizonyuló Molnár Martin és az Evans GP a múlt heti harmadik versenyre előrelépett a beállításokkal, így a Hungarian Motorsport Academy (HMA) pilótája már a keddi teszteken jobb helyzetből várhatta a folytatást, mint amiben az első versenyhétvége nagy részében volt. Ezzel együtt sem volt kimagasló az időmérő edzése, az első kvalifikáción a 12., a másodikon – amely a harmadik futam rajtsorrendjéről dönt – pedig a 14. időt autózta.
„A vonalvezetés új része kicsit a knockhilli pálya egyik szakaszára emlékeztet, csak ez nem emelkedik, hanem lejt. Élvezetes rajta menni, beállítási szempontból nem követel nagy változtatásokat. A tesztnapon spórolnunk kellett a gumikkal, ezért kevesebbet köröztünk, mint amennyit az idő engedett volna, és nem is tudtuk pontosan, hogy hol állunk. Szerdán még finomítottunk a beállításokon, de az időmérő nem úgy sikerült, ahogyan terveztük. Az első kvalifikáción egy olyan pilóta mögött igyekeztem megfutni a legjobb körömet, aki az első fordulóban végig a legjobb 4-5 versenyző között volt tempóban, de most nem állt össze valami náluk, ezért jóval lassabbnak bizonyult. Az időmérő elején nem hagytam elég távolságot magam […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!