Mint beszámoltunk róla, Michelisz Norbert tizenegy pontos előnnyel megnyerte a túraautós világkupa-sorozat (TCR World Tour) 2024-es szezonját, ezzel megvédte címét, összességében pedig – a WTCR világbajnoki éráját is tekintve – harmadszor bizonyult a mezőny bajnokának.
A 40 éves autóversenyző a makaói szezonzárót követően két nappal, Budapesten mutatta be a bajnoki trófeát és beszélt a rendkívül kiélezett idény tapasztalatairól az OMV és Hyundai közös rendezvényén.
Michelisz 323 pontot gyűjtött a hét versenyhétvégéből és tizennégy futamból álló idény során, s így előzte meg 11 ponttal a második helyen záró svéd Thed Björköt.
„Van egy olyan gondolatom, ha valaki olyan eredményt ért el, mint szeretett volna, és van lehetősége kicsit lazítani, de nem teszi meg, az balszerencsét hoz. Nagyon fáradt voltam a második verseny után, de úgy voltam vele, jó a hangulat a csapaton belül, ezért az eredményért küzdöttünk egész évben, így vasárnap estéről hétfőre nem aludtam. Legalábbis nem valami sokat” – idézte fel a hétvége lezárását a magyar versenyző, aki hozzátette, szinte a reptérről érkezett a sajtótájékoztatóra, a hazaút pedig egy tájfun és több járattörlés miatt legalább olyan kalandos volt, mint a versenyhétvége.
Felidézte, kifejezetten feszült hétvégén van túl, amelyre tízpontos előnnyel érkezett, ám az időmérőn megszerzett negyedik helye és a futamon szerzett második helye ellenére is megfeleződött a fórja a vasárnapi, záróversenyre.
„Mindez azt jelentette, ha esetleg kiesek, ő pedig legalább tizenharmadik, akkor is megnyeri a bajnoki címet” – idézte fel. Hozzátette, a helyzetet kifejezetten nehezítette, hogy bár egyetlen előrejelzés sem szólt esőről, hajnalban arra ébredt, kopognak az esőcseppek a szobaablakon… „Száraz körülmények között jóval magabiztosabban álltam volna oda, így viszont ott volt a levegőben, ha egy apró hibát elkövetek, csak megcsípem a falat, Björk pedig bejön a top tíz környékén, akkor elveszett minden”
Elismerte, miközben az eső miatt csúszott a rajt azon morfondírozott, jobb is lenne, ha elmaradna a futam, ami azt jelentette volna, a többi eredmény alapján bajnoknak hirdetik ki. A GT-futamokat eközben a bokszutcából figyelte, a száradó pályán futó versenyt látva pedig komoly dilemmával találta szembe magát, milyen gumiabroncsokat tegyenek az autóra, ha mégis lesz futam. Végül úgy döntöttek, csapattársával, Mikel Azconával együtt lekövetik Björkék taktikáját:
Elhelyeztük a kémjeinket, hogy milyen gumit választanak, s mikor láttuk, hogy mind a négy kék, azaz esős, lekövettük. Úgy voltunk vele, ha jó döntés, legyen jó mindannyiunknak, ha rossz, együtt bukjunk velük.
– fogalmazott.
Hozzátette, a korábban megnyert két bajnoki címe sokat segített abban, hogy a kritikus pillanatokban is higgadtabb tudjon maradni.
„Mindkét alkalommal volt valami, amit igazi istencsapásként éltem meg, 2019-ben hatalmas káosz, ide-oda változó esélyek mellett, szintén száraznak ígérkező, aztán óriási felfordulást hozó futammal ért véget az idény. Utólag viszont úgy vagyok vele, jó, hogy ennyire kiélezett volt, hiszen sikerült extra tapasztalatokat gyűjteni. Amikor most is jött az eső, kényelmetlenül […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!