Hatalmas formában várta a vasárnapi délutáni rajtját a Spanyol Nagydíjnak Oscar Piastri, ugyanis a világbajnoki pontverseny éllovasa idei és egyben pályafutása negyedik első rajtkockáját szerezte meg a szombati időmérőn. Az ausztrál ficánkolt a hétvége során, bár az első szabadedzést még elcsaklizta az orra elől mclarenes csapattársa, Lando Norris, a második és harmadik gyakorlást is behúzta a 24 éves versenyző.
A vb-aspiráns mellől Norris startolhatott, míg a második sorból az óriási csatát vívó Max Verstappen (Red Bull) és George Russell (Mercedes) indult neki a futamnak. A szintén Red Bull-os Cunoda Júki egészen katasztrofális időmérőt zárt, ugyanis a japán csak az utolsó rajtkockából rajtolhatott el.
Szombat este azonban egy váratlan hír látott napvilágot. Ahogy az Index is megírta, az Aston Martin pilótája, Lance Stroll csuklófájdalmakra hivatkozva visszalépett a versenyzéstől. A kanadai még 2023-ban szenvedett csuklótörést kerékpározást követően, akkor meg is kellett műteni a 26 éves sportolót, de a bahreini idénynyitóra csodával határos módon már autóba ült, és végül a hatodik helyen intette le akkor a kockás zászló.
Csapata szerint újabb beavatkozásokon fog majd átesni Stroll, mielőtt megkezdi rehabilitációját. Ezek fényében a rajtrácsra csak 19 versenyző sorakozott fel, ugyanis a szabályok szerint az időmérő után már nem cserélhetnek pilótát a konstruktőrök.
Korai kiállásával túljárt a két McLaren eszén Max Verstappen
Piastri a rajtnál sem mutatott gyengeséget, megőrizte első pozícióját, míg Verstappen jobb ütemben startolt Norrisnál, így a brit a harmadik helyre csúszott vissza. A kezdés nagy nyertese a 15. helyről induló sauberes Nico Hülkenberg volt, aki öt másik autót is hamar maga mögött tudott. De a két Ferrari is elégedett lehetett az első körök után, Lewis Hamilton egy, míg Charles Leclerc kettő helyet javított, így negyedikként és ötödikként autózhattak a futam korai szakaszában.
A tizedik kör környékén megkezdődtek az első kiállások, a lágy keverékű gumikat felrakó Williamsek azonban nem örülhettek túlságosan, ugyanis mindkét pilóta értékes másodperceket vesztett a bokszban, így Alexander Albon és Carlos Sainz is a mezőny végére került.

Nem sokkal később Norris egy szép előzést bemutatva visszavette a második helyet holland riválisától, aki néhány körrel később már meg is látogatta a bokszutcát egy friss lágy keverékű garnitúráért. A verseny egyharmadánál pedig már ismét harmadikként rótta a köröket a négyszeres világbajnok, megfutva a verseny addigi leggyorsabb körét is, míg a két McLaren próbálta addig elhúzni a kerékcserét, amíg csak lehetséges volt.
Ez a következő körben be is következett, előbb Norris gördült be a bokszutcába, majd nem sokkal később a vb-éllovas Piastri is közepes keverékre váltott. Ennek ellenére Verstappen korai kiállásának köszönhetően simán elévágott a riválisainak, így öt másodperces előnnyel száguldhatott a futamgyőzelemért a 23. körben.
Úgy látszott, minden eldőlt, aztán az utolsó körökre jött a biztonsági autó
Albon versenye rosszról katasztrofálisra fordult, egy koccanás után cserére szorult az első szárnya a thai pilótának, illetve még egy tíz másodperces büntetést is kiróttak rá. Egy rövid körözés után pedig visszahívták a bokszba, amivel be is fejezte a futamot. Verstappen előnye sem tartott sokáig, a 30. körben a mezőny többi részéhez hasonlóan közepes gumikra cserélte használt lágy szettjét, ami háromkiállásos stratégiát vetített előre.
Fél távnál Piastri, Norris, Verstappen volt az élen a sorrend, azonban a brit pilóta nem tudott közelebb kerülni csapattársához három másodpercnél. Norrisnál érdeklődtek is a mérnökei, miért nem tudja ledolgozni a különbséget, ő az elülső gumik szemcsésedésére panaszkodott. Mindeközben a harmadik holland folyamatosan dolgozta le a távolságot.
A 4.-től 7.-ig helyet elfoglaló Mercedesek és Ferrarik kisebb csatába kerültek egymással, Leclerc és Russell is kiállt a későbbi előrevágás reményében a 42., illetve 43. körben, míg Hamilton és Kimi Antonelli inkább kitartott a már több mint húszkörös közepes gumikon.
A holland világbajnok végül a 48. körben ejtette meg az utolsó kiállását, lágyakat felrakva még utoljára megpróbált a brit csapat autói elé vágni. Norris és Piastri sem késlekedett sokat, nem akartak semmiféle, gumiból származó előnyt hagyni a Red Bull versenyzőjének.
A sorrend a három világbajnoki aspiráns között viszont nem változott, Norrist és Verstappent is feltartották a lekörözöttek. Az izgalmakat végül Antonelli kicsúszása szolgáltatta. Az olasz pilóta hibája után ugyanis safety cart hívtak a pályára, ami nemcsak a mezőnyt rántotta össze, de ezzel a három nagymenő is kit tudott állni friss gumikért.
A biztonsági autós fázist követően Leclerc kihasználta Verstappen megcsúszását, és megelőzte a hollandot, majd Russell is közel került a címvédőhöz, de kisebb koccanásuk ellenére nem tudott elé kerülni a brit versenyző. Verstappen nem sokkal később megint ütközött a Mercedes versenyzőjével, ami ezúttal tíz másodperces büntetést jelentett a hollandnak, akit így mindössze tizedikként intett le a kockás zászló.
Azonban az élen már nem történt változás, Oscar Piastri megnyerte a Spanyol Nagydíjat, ezzel megszerezve idei ötödik győzelmét. Második helyen csapattársa, Lando Norris végzett, míg a dobogó utolsó fokár a ferrari versenyzője, Charles Leclerc állhatott fel.
A világbajnokság majd két hét múlva folytatódik Kanadában.
Végeredmény, Spanyol Nagydíj, Barcelona (66 kör, 307,236 km, a pontszerzők):
- Oscar Piastri (ausztrál, McLaren) 1:32:57.375 óra
- Lando Norris (brit, McLaren) 2.471 másodperc hátrány
- Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 10.455 mp h.
- George Russell (brit, Mercedes) 11.359 mp h.
- Nico Hülkenberg (német, Sauber) 13.648 mp h.
- Lewis Hamilton (brit, Ferrari) 15.508 mp h.
- Isack Hadjar (francia, RB) 16.022 mp h.
- Pierre Gasly (francia, Alpine) 17.882 mp h.
- Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin) 21.564 mp h.
- Max Verstappen (holland, Red Bull) 21.826 mp h.
- pole pozíció: Piastri
A vb-pontversenyek állása 9 futam után (még 15 van hátra):
versenyzők:
- Piastri 186 pont
- Norris 176
- Verstappen 137
- Russell 111
- Leclerc 94
- Hamilton 71
- Andrea Kimi Antonelli (olasz, Mercedes) 48
- Alexander Albon (thaiföldi, Williams) 42
- Hadjar 21
- Esteban Ocon (francia, Haas) 20
- Hülkenberg 16
- Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) 14
- Sainz Jr. 12
- Gasly 11
- Cunoda Juki (japán, Red Bull) 10
- Oliver Bearman (brit, Haas) 6
- Liam Lawson (új-zélandi, RB) 4
- Alonso 2
csapatok:
- McLaren 362 pont
- Ferrari 165
- Mercedes 159
- Red Bull 144
- Williams 54
[…]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!