2025. június 19., csütörtökMa Gyárfás napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 403,00 Ft | USD: 351,00 Ft | CHF: 429,00 Ft
2025.06.19. Gyárfás Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 403,00 Ft | USD: 351,00 Ft | CHF: 429,00 Ft
Kezdőlap / Sport / Norris nem tud mit kezdeni Piastrival, tökéletes futam után a Spanyol Nagydíjat is behúzta a vb éllovasa

Hirdetés

Norris nem tud mit kezdeni Piastrival, tökéletes futam után a Spanyol Nagydíjat is behúzta a vb éllovasa

Hatalmas formában várta a vasárnapi délutáni rajtját a Spanyol Nagydíjnak Oscar Piastri, ugyanis a világbajnoki pontverseny éllovasa idei és egyben pályafutása negyedik első rajtkockáját szerezte meg a szombati időmérőn. Az ausztrál ficánkolt a hétvége során, bár az első szabadedzést még elcsaklizta az orra elől mclarenes csapattársa, Lando Norris, a második és harmadik gyakorlást is behúzta a 24 éves versenyző.

A vb-aspiráns mellől Norris startolhatott, míg a második sorból az óriási csatát vívó Max Verstappen (Red Bull) és George Russell (Mercedes) indult neki a futamnak. A szintén Red Bull-os Cunoda Júki egészen katasztrofális időmérőt zárt, ugyanis a japán csak az utolsó rajtkockából rajtolhatott el.

Szombat este azonban egy váratlan hír látott napvilágot. Ahogy az Index is megírta, az Aston Martin pilótája, Lance Stroll csuklófájdalmakra hivatkozva visszalépett a versenyzéstől. A kanadai még 2023-ban szenvedett csuklótörést kerékpározást követően, akkor meg is kellett műteni a 26 éves sportolót, de a bahreini idénynyitóra csodával határos módon már autóba ült, és végül a hatodik helyen intette le akkor a kockás zászló.

Hirdetés

Csapata szerint újabb beavatkozásokon fog majd átesni Stroll, mielőtt megkezdi rehabilitációját. Ezek fényében a rajtrácsra csak 19 versenyző sorakozott fel, ugyanis a szabályok szerint az időmérő után már nem cserélhetnek pilótát a konstruktőrök.

Korai kiállásával túljárt a két McLaren eszén Max Verstappen

Piastri a rajtnál sem mutatott gyengeséget, megőrizte első pozícióját, míg Verstappen jobb ütemben startolt Norrisnál, így a brit a harmadik helyre csúszott vissza. A kezdés nagy nyertese a 15. helyről induló sauberes Nico Hülkenberg volt, aki öt másik autót is hamar maga mögött tudott. De a két Ferrari is elégedett lehetett az első körök után, Lewis Hamilton egy, míg Charles Leclerc kettő helyet javított, így negyedikként és ötödikként autózhattak a futam korai szakaszában.

A tizedik kör környékén megkezdődtek az első kiállások, a lágy keverékű gumikat felrakó Williamsek azonban nem örülhettek túlságosan, ugyanis mindkét pilóta értékes másodperceket vesztett a bokszban, így Alexander Albon és Carlos Sainz is a mezőny végére került.

GettyImages-2218094579

Fotó: Rudy Carezzevoli / Getty Images

Nem sokkal később Norris egy szép előzést bemutatva visszavette a második helyet holland riválisától, aki néhány körrel később már meg is látogatta a bokszutcát egy friss lágy keverékű garnitúráért. A verseny egyharmadánál pedig már ismét harmadikként rótta a köröket a négyszeres világbajnok, megfutva a verseny addigi leggyorsabb körét is, míg a két McLaren próbálta addig elhúzni a kerékcserét, amíg csak lehetséges volt.

Ez a következő körben be is következett, előbb Norris gördült be a bokszutcába, majd nem sokkal később a vb-éllovas Piastri is közepes keverékre váltott. Ennek ellenére Verstappen korai kiállásának köszönhetően simán elévágott a riválisainak, így öt másodperces előnnyel száguldhatott a futamgyőzelemért a 23. körben.

Úgy látszott, minden eldőlt, aztán az utolsó körökre jött a biztonsági autó

Albon versenye rosszról katasztrofálisra fordult, egy koccanás után cserére szorult az első szárnya a thai pilótának, illetve még egy tíz másodperces büntetést is kiróttak rá. Egy rövid körözés után pedig visszahívták a bokszba, amivel be is fejezte a futamot. Verstappen előnye sem tartott sokáig, a 30. körben a mezőny többi részéhez hasonlóan közepes gumikra cserélte használt lágy szettjét, ami háromkiállásos stratégiát vetített előre.

Fél távnál Piastri, Norris, Verstappen volt az élen a sorrend, azonban a brit pilóta nem tudott közelebb kerülni csapattársához három másodpercnél. Norrisnál érdeklődtek is a mérnökei, miért nem tudja ledolgozni a különbséget, ő az elülső gumik szemcsésedésére panaszkodott. Mindeközben a harmadik holland folyamatosan dolgozta le a távolságot.

A 4.-től 7.-ig helyet elfoglaló Mercedesek és Ferrarik kisebb csatába kerültek egymással, Leclerc és Russell is kiállt a későbbi előrevágás reményében a 42., illetve 43. körben, míg Hamilton és Kimi Antonelli inkább kitartott a már több mint húszkörös közepes gumikon.

A holland világbajnok végül a 48. körben ejtette meg az utolsó kiállását, lágyakat felrakva még utoljára megpróbált a brit csapat autói elé vágni. Norris és Piastri sem késlekedett sokat, nem akartak semmiféle, gumiból származó előnyt hagyni a Red Bull versenyzőjének.

A sorrend a három világbajnoki aspiráns között viszont nem változott, Norrist és Verstappent is feltartották a lekörözöttek. Az izgalmakat végül Antonelli kicsúszása szolgáltatta. Az olasz pilóta hibája után ugyanis safety cart hívtak a pályára, ami nemcsak a mezőnyt rántotta össze, de ezzel a három nagymenő is kit tudott állni friss gumikért.

A biztonsági autós fázist követően Leclerc kihasználta Verstappen megcsúszását, és megelőzte a hollandot, majd Russell is közel került a címvédőhöz, de kisebb koccanásuk ellenére nem tudott elé kerülni a brit versenyző. Verstappen nem sokkal később megint ütközött a Mercedes versenyzőjével, ami ezúttal tíz másodperces büntetést jelentett a hollandnak, akit így mindössze tizedikként intett le a kockás zászló.

Azonban az élen már nem történt változás, Oscar Piastri megnyerte a Spanyol Nagydíjat, ezzel megszerezve idei ötödik győzelmét. Második helyen csapattársa, Lando Norris végzett, míg a dobogó utolsó fokár a ferrari versenyzője, Charles Leclerc állhatott fel.

A világbajnokság majd két hét múlva folytatódik Kanadában.

Végeredmény, Spanyol Nagydíj, Barcelona (66 kör, 307,236 km, a pontszerzők):

  1. Oscar Piastri (ausztrál, McLaren) 1:32:57.375 óra
  2. Lando Norris (brit, McLaren) 2.471 másodperc hátrány
  3. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 10.455 mp h.
  4. George Russell (brit, Mercedes) 11.359 mp h.
  5. Nico Hülkenberg (német, Sauber) 13.648 mp h.
  6. Lewis Hamilton (brit, Ferrari) 15.508 mp h.
  7. Isack Hadjar (francia, RB) 16.022 mp h.
  8. Pierre Gasly (francia, Alpine) 17.882 mp h.
  9. Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin) 21.564 mp h.
  10. Max Verstappen (holland, Red Bull) 21.826 mp h.
  • pole pozíció: Piastri

A vb-pontversenyek állása 9 futam után (még 15 van hátra):

versenyzők:

  1. Piastri 186 pont
  2. Norris 176
  3. Verstappen 137
  4. Russell 111
  5. Leclerc 94
  6. Hamilton 71
  7. Andrea Kimi Antonelli (olasz, Mercedes) 48
  8. Alexander Albon (thaiföldi, Williams) 42
  9. Hadjar 21
  10. Esteban Ocon (francia, Haas) 20
  11. Hülkenberg 16
  12. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) 14
  13. Sainz Jr. 12
  14. Gasly 11
  15. Cunoda Juki (japán, Red Bull) 10
  16. Oliver Bearman (brit, Haas) 6
  17. Liam Lawson (új-zélandi, RB) 4
  18. Alonso 2

csapatok:

  1. McLaren 362 pont
  2. Ferrari 165
  3. Mercedes 159
  4. Red Bull 144
  5. Williams 54
  6. […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/sport/forma1/2025/06/01/formula-1-spanyol-nagydij-futam-forma-1-f1-mclaren-oscar-piastri-lando-norris-red-bull-max-verstappen/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Alakul Pécsi Ármin helye a liverpooli keretben: kölcsönadták a cseh válogatottat

A Liverpool szerződést hosszabbított Vítezslav Jarossal, majd azonnal kölcsön is adta a 23 éves cseh …