Molnár Martin a skóciai Knockhillben kétszer állt dobogóra, így sikerült átvennie a vezetést az újoncok értékelésében. Ezen a hétvégén pedig visszatér a Donington Parkba, ahol áprilisban életében először állt rajthoz Formula–4-es versenyen.
A pálya Grand Prix-nyomvonala különösen nagy kihívás elé állítja a három kanyarral hosszabb vonalvezetésen a valóságban még soha nem vezető magyar pilótát. Azt már előzetesen tudni lehetett, hogy nagy előnnyel indulnak azok, akiknek már van tapasztalatuk erről a helyszínről.
A 16. születésnapját a verseny előtti szerdán ünneplő fiatal magyar tehetség ezért a csütörtöki edzésnapon arra fókuszált, hogy ráérezzen a tavaszi fordulóból hiányzó kanyarokra.
Noha az első F4-es versenyemet itt teljesítettem, jelentősnek mondható a különbség, mivel ez a három kanyar a pálya három legnehezebb kanyarja. Természetesen sokat gyakoroltam a szimulátorban, de ráérezni ezeknek a kanyaroknak a trükkjeire csak a valóságban lehet. Hogy mást ne mondjak, a virtuális térben a sikánban nincs ott az a hurka alakú kerékvető, amin tökéletesen kell áthaladni, különben nem jön össze a jó köridő. A három kanyarból az első egy sikán, amelybe nagy tempóval érkezünk, majd kell fékezni, de nem szabad túllassítani az autót. Egy része kicsit szűk, magas a hurka kerékvető, amit el kell találni, szóval rá kell érezni erre a kanyarra. Utána a visszafordítóban lejtőn kell fékezni, a kanyarnak pedig két érintési pontja van, ami nyilván nehezebbé teszi. Figyelni kell, hogy hol érintsd a csúcspontot, majd mennyire fordulj. Aztán az utolsó ismét nehéz kanyar. A jobboldali kerekekkel a rázókövön kell fékezni, ahol nyilván kisebb a tapadás, így könnyebb blokkolni a kereket. A pálya itt is lejt, a kanyar beláthatatlan, és elég érdekes íve van. Nehéz belőni, hogy mikor forduljon az ember, majd a kijáraton nagy kormányszöggel kell kigyorsítani, és könnyen kipörög a belső kerék
– nyilatkozta csütörtökön a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által működtetett Hungarian Motorsport Academy versenyzője, aki a két szabadedzésen a 11. és 13. helyen zárt.
„Az első két szektorban kicsi volt a különbség, jelentős hátrányt a harmadik szektorban szedtünk össze. Nekem is javulnom kell szombatra, és a beállításokon is változtatni fogunk, ilyen szempontból nem jön jól, hogy az időmérő lesz a következő pályára lépésünk, hiszen jó lenne kipróbálni a módosításokat. A szünnap ugyanakkor hasznos azt nézve, hogy több időnk van kielemezni a szabadedzéseket” – tette hozzá az összetettben a 9. helyen álló magyar versenyző.
Kiss Pál Tamás, a MOTAM operatív vezetője, egyben Martin coacha és mentora a csütörtöki edzésnap után arról beszélt, hogy nem szabad túl nagy nyomást helyezni az újonc éllovasra, aki az elmúlt időszakban fantasztikusan versenyzett.
„Zandvoort ahhoz hasonló kakukktojás volt az idei versenynaptárban, mint amilyen a Forma–1-ben Monaco szokott lenni, Knockhill pedig a legtöbb csapatnak nagyon messze van, így aztán nem tesztelnek rajta sokat, míg Doningtonnal kapcsolatban éppen ennek ellenkezője az igaz” – hívta fel a […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!