Gentleman, start you engines! Az Egyesült Államokban ez a jól megszokott mondat az autóversenyeken, és ez most nem is lehetne aktuálisabb, hiszen az F1 mezőnye hosszas várakozás után, 2022-ben végre ellátogatott Miamiba, ahol egy teljesen új pálya várta a mezőnyt. Egyébként Miami a 11. helyszín és a 12. pálya az USA-ban, ahol versenyzik az F1-es mezőny. Két héttel ezelőtt Imolában a Red Bull mindent vitt Max Verstappen vezérletével, míg a Ferrari pocsék hazai versenyt teljesített, Charles Leclerc egy nagy hiba után csak a hatodik helyen ért célba, míg Carlos Sainz önhibáján kívül, de kiesett a rajt után. Amerikában adott volt az esély a visszavágásra…
Nincs könnyű dolga a csapatoknak, hiszen egy teljesen új helyszínt kell minél előbb feltérképezniük a mérnököknek, így látja ezt Kling Sándor is.
Miamiban egy új pályát kell megtanulnia minden csapatnak és minden versenyzőnek. Bár ez már rég nem úgy történik, hogy a helyszínen kezdik el kitalálni a csapatok, hogy milyen szárnybeállításokkal és milyen motorbeállításokkal menjenek a hétvégén. Nagyon komoly munka előzi meg a csapatok székhelyén az új pályák érkezését (ahogy a régieket is), és szimulátorban már nagyon sok beállítást, stratégiát kipróbálnak a pilóták vagy a tesztpilóták. Ezzel nagyban le lehet rövidíteni azt a folyamatot, amennyi idő alatt meg lehet találni egy ideális beállítást. Az aszfalt mikro és makro érdessége is nagyon fontos tényező, amit ideális esetben a csapatok jó néhány héttel a verseny előtt le tudnak mérni és ezt is fel tudják használni a szimulátoros teszteken.
Miamiban megadták a módját a szervezők az első versenyhétvégének. Számos helyen helyeztek el elsőre viccesen hangzó, ám remekül kinéző műkikötőket, egy biztos, itt a hajók között nincs lehetőség az úszásra.
Egyébként a csapatok és a versenyzők is igazán magukévá tették a tipikus, amerikai életérzést. Lewis Hamilton és George Russell például golfozott, míg a Haas versenyzői, Kevin Magnussen és Mick Schumacher baseballozott egy jót, de természetesen többen amerikai focira adták a fejüket. Emellett több alakulatnál módosítottak minimálisan az autók festésén, de maguk a főszereplők is kitettek magukért, számos egyedi sisakfestést megcsodálhattunk. A külcsínen túl azonban az autók beállítása a legfontosabb, erről is Kling Sándor sorait olvashatjuk.
A csapatok beállítási választásai nagyon érdekesek lehetnek, mert a miami-i pálya tartalmaz magas sebességű és technikás részeket is, ami arra kényszerít mindenkit, hogy erős kompromisszumokat hozzanak a pálya valamelyik szakaszán. Ezt még tovább fűszerezi az új szabályrendszer alkotta autók, amelyeket még nem volt lehetősége a csapatoknak megfelelő mélységig megismerni, így ez is tovább nehezíti a feladatokat.
A beállítások megtalálására a magyar idő szerint pénteken, este 20:30-kor kezdődő első szabadedzés adott lehetőséget.
1. szabadedzés
Sok csapat hozott újításokat a hétvégére, köztük a Mercedes is, amely új első, illetve hátsó szárnyat tesztelt. A csapat kommunikációja szerint is most kell kísérletezniük, mivel erre máshogyan nincs lehetőségük, csakis a futamhétvégéken. Szinte mindenki azonnal kihajtott a bokszból, hiszen volt mit tanulniuk a versenyzőknek az 5412 méter hosszú aszfaltcsíkról. A vezetést egymásnak adták át a felek, végül […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/sport/forma1/2022/05/07/pentek-f1-miami-nagydij-2022/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!