Egyelőre az látszik, amire a tavalyi szezon második felében látottak alapján következtetni lehetett, illetve arra aztán ráerősített a bahreini teszt is: nincs versenyző, aki egyértelműen a mezőny fölé nőne. Oda változatlanul többen pályáznak, nyilván nem egyforma esélyekkel, közben viszont a mezőny igencsak sűrűnek tetszik.
A nézők számára kellemes, a versenyzőknek azért közepesen meleg volt az idő pénteken, legalábbis 25 Celsius-fokból erre következtethetünk, ami a pályán bizony 40 Celsius-fok fölé is ment. Aligha ez okozta azonban, hogy már az első edzést kétszer kellett megszakítani piros zászlóval.
Előbb a kezdés után mintegy húsz perccel a hatos-hetes kanyar környékén a pályára került kavicsok okoztak problémát, így az edzés csak a takarítás után folytatódhatott, majd az utolsó etapban az egyik szezonújonc, Oliver Bearman (Haas) vétett kanyarívet. Autóját a kavicságy sem fogta meg, csak a fal, ennek eredményeként rendesen megtört, és erősen kérdésessé vált a pénteki folytatása is.
Az újbóli piros zászló után alig több mint tíz perc maradt az edzésből, ami általában az első gyakorláson nem egy érdemi idő, ezúttal viszont a Haas kivételével mindenki visszajött még pár körre. Az első edzésen a favoritok közé sorolt Norrist Carlos Sainz Jr. (Williams), Leclerc, Oscar Piastri (McLaren) és a négyszeres világbajnok, közel sem mellékesen címvédő Max Verstappen (Red Bull) követte.
Nagy figyelem övezi a Ferrarihoz igazolt hétszeres világbajnok Lewis Hamiltont, aki az első gyakorláson csupán a 13. helyen zárt – miközben csapattársa a harmadikon –, tehát volt honnan feljönnie, és a rutinos brit klasszis a folytatásban nem is okozott csalódást a szurkolóinak.
A második edzés első része inkább a beállításokról, a második fele viszont már a mért körökről szólt. Mármint a többségnek, mert Bearman sérült autóját nem tudták üzemképes állapotba hozni a szerelők, így a versenyző kimaradt ebből a gyakorlásból.
Leclerc-nek sikerült tehát az élen zárnia, a szintén vb-győzelemre esélyesek közé sorolt monacói mögött Piastri, Norris, Cunoda Júki (Racing Bulls) következett, majd ötödikként a csapattárs Hamilton. Utánuk Isack Hadjar (Racing Bulls) következett, aki így elkönyvelhette azt a részsikert, hogy az újoncok közül gyorsabb volt a mögötte záró Verstappennél.
Ön szerint ki lesz a 2025-ös Formula–1-es világbajnok?
[…]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!