A magyar válogatott újdonsült hazai meze a nemzet klasszikus sötétvörös színében készült el, amelyet fehér és zöld elemek egészítenek ki, a tradícióknak megfelelően ezzel is a magyar nemzeti lobogó színeit megidézve. A piros az erőt, a fehér a hűséget, a zöld pedig a reményt szimbolizálja. A három szín nemcsak a mez ujjain jelennek meg, hanem a teljes hazai felszerelésben is visszaköszönnek: piros mez, fehér nadrág és zöld sportszár formájában.
A mezen különleges jubileumi logó került elhelyezésre, amely a Magyar Labdarúgó-szövetség (MLSZ) 125. évfordulóját ünnepli. A nemzeti címer a szív felett, míg az MLSZ emblémája a jobb mellrészen kapott helyet.
A magyar válogatott 1974 óta visel adidas mezt – ez a partnerség így több mint öt évtizede jelképezi a sport iránti közös elkötelezettséget.
A mez hátoldalán, a nyak vonalában a „Magyarország” felirat került elhelyezésre, amely büszkén utal az országra, valamint annak gazdag labdarúgó hagyományaira.
A magyarhoz hasonlóan a vb-selejtezőben érdekelt további 22, az adidasszal partner nemzeti szövetség – a teljesség igénye nélkül a sportág meghatározói közül Argentína, Németország, Olaszország és Spanyolország – válogatottjainak felszereléseit is bemutatták. Ezek kivétel nélkül merész és modern dizájnjai az adott nemzet történelméből, földrajzából és kultúrájából merítenek inspirációt. Kiemelték: az új vonalvezetés célja, hogy a felszabadult játékstílus és a labdarúgás friss szemlélete által hidat képezzenek a szurkolók különböző generációi között – a valaha volt legnagyobb megrendezésre kerülő futball világbajnokság során.

A kollekció minden darabja a világszínvonalú sportteljesítmény támogatására készült, figyelembe véve a három házigazda ország – Kanada, Mexikó és az Egyesült Államok – változatos éghajlati viszonyait. Az új mezek a legfejlettebb adidas climacool+ technológiát alkalmazzák, és a 3D testformához igazodó, mechanikusan táguló anyagból készülnek, ezáltal gyorsabban elvezetik az izzadságot, így biztosítva, hogy a játékosok a legnagyobb hőségben is komfortos körülmények között játszhassanak. A perforált ‘3-Stripes’ szalagok, a stratégiailag elhelyezett szellőző részek, és a mez modern anyaga kiemelkedő légáteresztést nyújtanak.
A kollekció egy újdonság számba menő, lentikuláris nyomási eljárással készített adidas logót is felvonultat, amely mozgás közben formát váltó optikai hatást kelt – így egy modern, dinamikusan hullámzó vizuális részlettel gazdagítva az egyes mezeket.
Sam Handy, a cég sportági vezérigazgatója szerint: „a válogatott mez egy nemzet összetartozásának és büszkeségének szimbóluma”.
Amikor a csapatok kilépnek a világ legnagyobb színpadára, magukkal viszik egy új generáció reményeit, miközben tisztelegnek azok előtt, akik megalapozták a múlt sikereit. A világbajnokság a pillanatok megteremtéséről szól – ezért terveztük ezeket a mezeket úgy, hogy egyszerre fejezzék ki az egyes nemzetek múltbéli gyökereit és a jövőbe vetett hitüket.
Thomas Mace, a márka sportági alelnökeként és vezető tervezőjeként hozzátette: „a 2026-os vb-mezkollekció megalkotásakor az volt a cél, hogy minden nemzet egyedi identitását és kulturális örökségét ötvözzék a legmodernebb innovációval.
Minden mez egy történet – a hagyomány és a kortárs dizájn találkozása, amelyet a futball jövőjét meghatározó technológiák tesznek teljessé.
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!
Hirben.hu Hírben jók vagyunk!