Két győzelem, hat második hely, két harmadik hely, három pole pozíció.
Ez Molnár Martin idei mérlege a brit Formula–4-ben, amivel a Virtuosi Racing pilótája – aki tavaly elsőévesként az újoncok külön versengésében bizonyult a legjobbnak – az összetett 3. helyén zárta az évet a bajnok Fionn McLaughlin és a második helyezett James Piszcyk mögött.
Magyar versenyző az FIA által elismert formaautós bajnokságban még soha nem végzett ilyen kiemelkedő eredménnyel, így Martin ismét magyar autósport-történelmet írt, miután korábban ő lett az első magyar, aki futamot nyert és pole-t szerzett FIA-sorozatban. A harmadik helyének köszönhetően egyben ő lett az első olyan magyar versenyző is, akinek a neve felkerült a Formula–1-es superlicence-pontokat összegző táblázatba, hiszen a 3. helyért 7 ilyen pont jár.
Ami az utolsó versenyhétvégét illeti, Martin igyekezett kiélvezni annak minden pillanatát, miközben 5., 7. és 6. helyezésekkel fejezte be a szezont.
Az idény előtt elfogadtam volna az összetett harmadik helyet, míg év közben természetesen voltak olyan időszakok, amikor nem, hiszen vezettem is a pontversenyt. Összességében viszont nem lehetek elégedetlen azzal, hogy a harmadik helyen végeztem egy ilyen erős bajnokságban, ilyen kiváló ellenfelek ellen. Ezúton is gratulálok mindegyiküknek, különösen Fionnak és Jamesnek. Igyekeztem élvezni az utolsó futamokat, amelyek eléggé eseménytelenül alakultak, lévén ezen a pályán nagyjából lehetetlen előzni
– kezdte értékelését a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője.

Az epizódban beszélgettünk arról is…
- Technikai vagy mentális oldalról volt tanulságosabb Molnár Martin második F4-es idénye?
- Melyek voltak a szezon mélypontjai, és miként sikerült túllépni rajtuk?
- A szezon közben hol újraosztott, hol visszavont büntetések mentális oldalról hogyan befolyásolták a csatát?
- Akad-e bennük hiányérzet így, hogy a szezon feléhez közeledve még az összetett élén is állt Molnár?
- Mekkora a szakmán belüli presztízskülönbség egy F4-es bajnoki cím és összetett dobogó között? Főleg, ha az idény nagy része olyan szorosan alakul, mint történt az ebben a kiírásban?
- Min múlt, hogy a Red Bull akadémistája, az első F4-es szezonját teljesítő Fionn McLaughlin fölébe tudott kerekedni? A nyers tempó, a szerencse, esetleg a sportlobbi a mérleghinta melyik oldalán állt?
- Azt a szezonzáró másnapján bejelentették, hogy a bajnok McLaughlin a nemzetközi Formula–3-as bajnokságban folytatja, de mi lesz, mi lehet a következő lépcsőfok a magyar pilótának?
- Min múlt, hogy a Red Bull akadémistája, az első F4-es szezonját teljesítő Fionn McLaughlin fölébe tudott kerekedni? A nyers tempó, a szerencse, esetleg a sportlobbi a mérleghinta melyik oldalán állt?
- Azt a szezonzáró másnapján bejelentették, hogy a bajnok McLaughlin a nemzetközi Formula–3-as bajnokságban folytatja, de mi lesz, mi lehet a következő lépcsőfok a magyar pilótának?
A 2025-ös brit F4-es idény
- Április 26–27.: Donington Park (National-nyomvonal): A remekül versenyző Molnár Martin kétszer is felállhatott a dobogóra a brit F4-ben
- Május 2–3.: Silverstone (Grand Prix-nyomvonal): Molnár Martin dupla dobogóval és leggyorsabb körrel zárt Silverstone-ban
- Május 24–25.: Snetterton: Az éllovasra tapadó Molnár Martin újra dobogóra állt a brit F4-ben
- Június 7–8.: Thruxton: Első győzelmével és újabb dobogójával Molnár Martin élre állt a brit F4-ben
- Június 21–22.: Oulton Park: <a […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!
Hirben.hu Hírben jók vagyunk!