2021. október 19., keddMa Nándor napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 359,00 Ft | USD: 308,00 Ft | CHF: 335,00 Ft
2021.10.19. Nándor Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 359,00 Ft | USD: 308,00 Ft | CHF: 335,00 Ft
Kezdőlap / Sport / Heti ötven órát készül a legjobban kereső magyar e-sportoló

Hirdetés

Heti ötven órát készül a legjobban kereső magyar e-sportoló

Bereznay Dániel hazánk eddigi e-sport történetének legtöbb pénznyereményét összeszedő fiatalja az esportsearnings.com adatai szerint. 2017-ben már ott volt az induló hivatalos Formula–1-es e-sport bajnokságban, majd 2018-ban a Mercedes színeiben csapattársával megnyerték a konstruktőri pontversenyt, egyéniben pedig második lett. Az ezt követő két évben is hasonlóan teljesített az Alfa Romeo csapatával. Augusztus végén bejelentette, hogy a McLarennél folytatja.

Az egyéni pontversenyben ötödik lett az előző szezonban az Alfa Romeóval, mennyire elégedett ezzel?

Tekintettel arra, hogy milyen erős a mezőny, ez nem egy rossz pozíció. Minden évben a dobogót célzom meg, de ha csak a legjobb öt között végzem idén, akkor sem leszek csalódott. Évről évre erősebb a mezőny. Sokan a csapat főhadiszállásán tengetik mindennapjaikat, ez nagyon hatékony felkészülést biztosít nekik. Most már megéri a csapatoknak beletenni a pénzt, mert a konstruktőri hetedik helyezés is sok tízezer dollárt ér.

Hirdetés

Az előző szezonban már mindenki átállt arra, hogy teljes állásban versenyez, korábban nem mindenki szentelhette ennek minden idejét, nem volt benne annyi pénz. Én azon szerencsés emberek közé tartozom, akik 2017-től főállásban versenyeznek, a legjobbak már a kezdetektől így csinálták. Az első szezonban a legjobb három között voltam a világon, és ezt bizonyítottam 2018-ban a második, 2019-ben a harmadik hellyel.

Ön miért nem a csapat főhadiszállásán készül?

Van lehetőségem rá, de nem szeretném csinálni. Szerintem ha valaki céltudatos és szorgalmas, nem kell olyan extra külső motiváció, hogy elköltözzön egy olyan országba, ahol semmi mást nem tud csinálni, csak gyakorolni, és mindent erre tesz fel. Én alapból ezt itthon is megcsinálom, de úgy, hogy közben a családhoz, barátokhoz, projektekhez, támogatókhoz közel maradok.

Hogyan készül fel a futamokra?

Hetente nagyjából negyven órát gyakorlom a játékkal. Ezen kívül videókat gyártok a YouTube-ra, és a valóságban is heti háromszor edzem a Fit4Race-nél, ahol az autóversenyzők fizikai felkészítésére specializálódtak. Szóval a szezon alatt hetente ezzel töltök 50-55 órát, ez egy elég kemény időszak.

Örül annak, hogy másodjára is online szezon lesz?

Nem, mivel az egyik legjobb képességem az alkalmazkodás. Az idegen szimulátorokhoz gyorsabban alkalmazkodom, mint a legtöbb e-sportoló. Mindig szerettem azt a kihívást, hogy elutazunk az arénába, ahol mindenki megkap egy szimulátorszettet, ami nagyon hasonlít ahhoz, mint amit otthon használunk, de nincs két egyforma felszerelés. Ehhez hozzá kell szokni mindössze pár óra alatt, és így kell a legjobban teljesíteni. Emellett általában jól kezelem azokat a „zavaró tényezőket”, mint a fények, a kamerák, mozgó emberek vagy a hangos közönség. Otthon minden sokkal sterilebb ennél.

Néhányan ott lesznek majd a helyszínen, mi is mehetnénk, de külön kértem, hogy ne tegyük. Fölösleges hátrányba kerülni azért, hogy élőben versenyezz, ha más játszhat otthonról. Egy idegen szimulátorba beülni a verseny előtt egy héttel butaság.

Bereznay Dániel 2018-ban a fulhami GFinity Arénában

Bereznay Dániel 2018-ban a fulhami GFinity Arénában

Fotó: Joe Brady / Getty Images Hungary

játék, amivel versenyez, miben különbözik a profi csapatok szimulátorához képest?

Amivel mi játszunk, egy felhasználóbarátabb program, kicsit kevesebb a beállítási lehetőség, az autókat könnyebb a határon vezetni, mint a profi csapatok szimulátoraiban. Nincs annyira kiélezve a fizika, például a gumifizika, vagy a rázókövek agresszivitása. A mi játékunk fontos grafikai elemeket tartalmaz, mint a bokszutca és a szerelők, a csapatok pedig a leginkább valósághű körülményeket próbálják szimulálni. Ez a két vonal nem fér össze, mert ha a grafika és a fizika is nagyon komoly lenne egy programban, akkor az vagy nagyon drága lenne, vagy elképesztően nehéz lenne játszani vele, illetve futtatni sem lenne egyszerű.

A csapatok szimulátorai annyiban látványosabbak, hogy ott egy valódi autó kasznijában ülsz, amit hidraulikával mozgatnak. Ott nemcsak egyedül vezetsz, mint mi e-sportolók, hanem a mérnökök folyamatosan próbálnak minél több adatot kinyerni a vezetésből. Mi inkább a show részére megyünk rá, illetve az egyéni teljesítményre.

Ha egy valódi pilóta ellen versenyezne a profi szimulátorban, melyikük nyerne?

Volt szerencsém profi Formula–1-es szimulátort kipróbálni, amellyel rendkívül kompetitív időket tudtam menni. De ott általában nem a köridő a lényeg, hanem az adatok.

Ha a hivatalos F1-es játékban kéne versenyeznem egy valódi pilótával, egyértelműen én nyernék.

De ez nem is csoda, nekünk ez egy teljes állás, ők meg néha, kikapcsolódás gyanánt mennek néhány kört a játékban. Ez olyan, mintha azt kérdezné, egy igazi F1-es autóba beülve melyikünk nyerne. Szétvernének minket a valódi autóversenyben.

Két év közös munka után […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/sport/2021/09/22/f1-esport-mclaren-bereznay-daniel-interju/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Két zárt kapus meccset kaptak büntetésül az angolok

Két zárt kapus meccset kaptak büntetésül az angolok

Az angol labdarúgó-válogatottnak soron következő két, az Európai Labdarúgó-szövetség (UEFA) égisze alatt játszott otthoni mérkőzését …