A szerkesztőségünkhöz eljuttatott meghívóban az állt, hogy január 22-én szeretettel várnak minket az Óbudán található Continental Golf Club sajtótermében. Mi pedig éltünk az alkalommal, és a magyar költészet napján meghallgattuk, milyen üzenetet szeretnének átadni a projekt megálmodói a hallgatóságnak.
Amikor megérkeztünk a helyszínre, egyből tudtuk, hogy nem kicsiben játszanak az összefogás mögött álló személyek, a parkolóban csúcskategóriás autók várakoztak egymás mellett, ide olyan embereket hívtak meg, akikről egyből lerí, hogy tőkeerős vállalkozásokat visznek. Idővel ők lehetnek azok a támogatók, akik megadják a megfelelő anyagi löketet ahhoz, hogy legalább egy embert eljuttasson Magyarország az F1-be.
Volt sakkozó állt be az innováció mögé
Miután mindenki felfrissült érkezés után, elkezdődtek a beszédek, amit egy kerekasztal beszélgetés követett. A bevezetőben elhangzott, hogy több mint 20 éve már annak, hogy 2004-ben magyar versenyző indult a Formula–1-ben. Azóta felnőtt egy új generáció, és akad néhány ifjú tálentum, akiknek reális esélyük lehet arra, hogy hazánkat képviselve rajthoz álljanak a világ egyik legnézettebb sorozatában. A „Road to Formula–1” projekt azért alakult, hogy ebből az álomból valóság legyen.
Zentai Péter, a Hilaris Hotels alapítója, a projekt nagykövete és fő támogatója hangsúlyozta, magyarként szeretnék azokat a honi fiatal tehetségeket támogatni, akik a Formula–4, a Formula–3, a Formula–2 és a Formula–1 világában képesek lehetnek jó eredményeket elérni.
Hozzátette: bízik abban, hogy a magyar innováció segítségével és a HUMDA akadémia szakmai támogatásával (no meg persze plusz anyagi támogatásokkal) meg tudják valósítani a kitűzött célokat. A sakkozóból lett üzletember úgy véli, az egész ország sikere lehet, ha megint szurkolhatnánk egy magyarnak az F1-ben. Szerinte olyan összefogásra van ehhez szükség, amelyben nem számít, ki melyik politikai oldalon áll.
Weingartner Balázs, a HUMDA, azaz a Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. elnöke arról beszélt, hogy 2022-ben indítottak el egy olyan támogatási rendszert, amelynek keretében 28 versenyzőt és két csapatot, a következő évben 29 versenyző és 1 csapatot támogattak.
Tavaly év végén hosszasan beszélgettünk Weingartnerrel, aki rámutatott, hogy a HUMDA lehetőségei nem korlátlanok, arra képesek, hogy a fiatalok karrierjének korai szakaszában levegyék az anyagi terheket a szülők válláról, de aztán az F4 után már olyan akadályba ütköznek, amit önerőből nem tudnak megugrani.
Money, Money, Money
Mit jelent ez a számok nyelvén? A HUMDA vezetője azt mondta, hogy az F4 előszobájának tekinthető gokart-világbajnokságon az éves költségvetés 500 000 euróba kerülhet, ez az F4-ben már egymillió euró, míg az F3-ban 1,2 millió euró.
Jelen pillanatban Hideg Ádám és Molnár Martin a legesélyesebb arra, hogy betegye a lábát az F3-ba, ami már egy nemzetközi széria, szemben az F4-gyel, amelynek regionális bajnokságai vannak.
Molnár Martin pályafutását az Index szoros figyelemmel kíséri, tavaly még az egyik versenyhétvégéjére is elkísértük a most már 16 éves pilótát, aki jelenleg az F4 Middle East Championship nevű sorozatban versenyezve készül fel a brit F4 idei szezonjára (Martin 2024-ben megnyerte az újoncok bajnokságát, idén az a célja, hogy az összetett pontversenyt is megnyerje).
Elhangzott még egy fontos információ: a projekt megálmodói azt szeretnék, ha a patronált magyar versenyzők a teljesítményükkel elérnék azt, hogy a csapatok bejelentkezzenek értük egy ajánlattal, így nem nekik kellene bekopogtatniuk minden ajtón.
Magyarul nem szeretnék, ha fizetős versenyzőkké válnának az F1 felé vezető úton.
Weingartner előhozakodott Franco Colapinto nevével, aki a 2024-es szezonban menet közben jutott üléshez a száguldó cirkuszban, miután a Williams <a […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!