Király Dávid az Indexnek felidézte: a hajójuk 2024 elején érkezett Magyarországra, édesapja sportági kapcsolatai révén jutányos áron jutott hozzá, az előző tulajdonos egyetlen feltételének megtartására viszont ígéretet kellett tennie.
„A hajó korábbi, német tulajdonosával nagyon régi és jó barátságban van apukám. Az előző tulaj csapata kiöregedett a versenyvitorlázásból, így úgy döntött, hogy megválik a hajótól. Megkereste apukámat, és megkérdezte tőle: érdekelné őt a hajó? Végül egy jelképesnek mondható egy eurós vételárban állapodtak meg azzal az egyetlen kikötéssel, hogy a hajónak továbbra is benne kell maradnia a versenyvilágban, nem szabad szétszedni, és donorként más hajókba beépíteni a részeit.”
Az új hajó nagyon hasonlít ugyan a Rafficához, viszont jelentős különbségek is vannak, hívta fel a figyelmet a fiatal kormányos. Hozzátette: a leginkább szembetűnő különbség, hogy René Rafficán kisebb az árbóca és van tőkesúlya, hogy a kellő nyomatéka meglegyen. Így sem képesek azonban olyan dőlésszöget és sebességet adni a hajónak, mint a Rafficán. De nem is ez az elsődleges céljuk, hanem a tapasztalatszerzés a hajó kezelését illetően, továbbá a versenyrutin megszerzése.

„Apukám tervei szerint mi lehetnénk a csapaton belüli közvetlen utánpótlást jelentő bázis. Ha a Raffica mondjuk az F1, akkor mi a Renén vagyunk az F2. A fiatalokra amúgy meg nagy szüksége van, illetve lenne a magyar vitorlázásnak. A túraversenyek mellett pályaversenyeket is rendeznek a Balatonon, a fiatalságukból fakadóan fürge vitorlázók főként a nagy hajókról hiányoznak a rendszerből.”
A René Raffica most már 13 fős csapatát 15-20 éves kor közötti fiatalok alkotják, Király Dávid a maga 17 évével hozza az átlagot. A kormányos felelevenítette, közösségi oldalon hirdették, hogy legénységet toboroznak, de ismerős szülők és kortársak között is terjedt a hír: nemcsak fiatalos, hanem kimondottan fiatalokból álló csapat van születőben.
Én ötéves korom óta vitorlázom, 13 évesen mentem először versenyre a Rafficán, ami egy sokkal gyorsabb hajó, mint a René, így a kormányzása is nehezebb. Eddig két Kékszalagom volt Rafficával, az elsőt 15 évesen teljesítettem, és akkor is ott voltam a hajón, amikor 2023-ban a kenesei jelnél felborultunk. Arról a bukfencünkről a legfontosabb sportági tanulságként az maradt meg bennem, hogy egy liberával pont olyan könnyű felborulni, mint az egyszemélyes kishajóval.
A Rene Raffica már az előző évben is indult a
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/sport/2025/07/05/kekszalag-vitorlazas-kiraly-zsolt-david-rene-raffica/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!