2022. január 18., keddMa Piroska napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 355,00 Ft | USD: 311,00 Ft | CHF: 340,00 Ft
2022.01.18. Piroska Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 355,00 Ft | USD: 311,00 Ft | CHF: 340,00 Ft
Kezdőlap / Sport / Az első siker Verstappené, ő nyerte az időmérőt Abu-Dzabiban

Hirdetés

Az első siker Verstappené, ő nyerte az időmérőt Abu-Dzabiban

Egyetlen futam és eldől, ki lesz a 2021-es F1-es világbajnok. Közel 50 év után érkezett úgy a végső csata helyszínére két versenyző, hogy azonos pontszámmal álltak a tabellán. 1974-ben Emerson Fittipaldi és Clay Regazzoni volt abban a cipőben, amiben most Lewis Hamilton és Max Verstappen. Akkor végül Fittipaldi fejére került a korona.

Abu-Dzabiban az idényzáró helyszínén a pénteki nap alapján egyelőre a Mercedes tűnt erősebbnek, de a Red Bull már sok alkalommal tudott nagyot javulni az időmérőre. Az idei kiváló szezonról mérnökünk, Dr. Kling Sándor is megosztotta gondolatait, aki emellett egy aerodinamikai érdekességre is felhívta a figyelmet:

„Különleges év végi versenyhez közelítünk, hiszen évtizedek óta nem volt olyan, hogy két versenyző azonos pontszámmal érkezzen az utolsó futamra.

A csapatok egész évben fejlesztik az autójukat onnantól kezdve, hogy a téli teszten tapasztalatokat gyűjtenek, de nyár végéhez, őszhöz közeledve már általában átváltanak a következő évi fejlesztésre.

Hirdetés

Ennek vagy az az oka, hogy a bajnokság addigra már eldőlt, vagy addigra egy plató közelébe ér a fejlesztési görbe, ahol már jóval nagyobb erőforrásokkal lehet csak kis javulást elérni. Idén azért különleges a helyzet, mert jövőre teljesen új koncepciójú autókkal kell kigurulni, amire sok figyelmet illene szentelni, de most minden kis apróság segíthet a bajnokság eldöntésében. Ennek ellenére sok technikai újdonságot nem láthatunk az autókon az elmúlt versenyeken, inkább a hatékony gumihasználat és a megfelelő aero-beállítások terén megy a verseny a mérnöki oldalon. Múlt héten a Red Bull egy körön sokkal gyorsabbnak bizonyult a Mercedesnél, de aztán a versenytávon megfordult a helyzet vagy beállítások vagy taktikai különbségek miatt. Izgalmas verseny elé nézünk.

A hátsó szárny nagyon intenzív téma volt a szezon második felében. Sok támadás érte a két világbajnoki címért küzdő csapatot, hogy nem felelnek meg a szabályzat előírásainak. Az FIA teszteli a szárnyak merevségét több ponton, több irányból. Ezeken a teszteken gyorsan kiderülne, ha valami nem stimmel, azonban egy érdekes videóra bukkantam.

A felvétel az interlagosi Brazil Nagydíjon készült a Senna S-ek utáni DRS zónában, és az alsó, fő szárny-sík hátsó sarkára érdemes figyelni.

A szárnyvéglap rugalmassága miatt – amelyre egyébként nincs FIA előírás – rés keletkezik a fősík mellett, ami utat enged a nagy nyomású levegőnek, hogy el tudjon szökni. A szárnyvéglap csak akkor deformálódik annyira, hogy rés keletkezzen, amikor már nem a leszorítóerő a fő szempont, hanem a kis légellenállás.

Ezzel a kis trükkel valószínűleg jó néhány km/h végsebességet lehet nyerni, viszont a szabályzat egyértelműen kimondja, hogy a DRS-en kívül nem lehet az autón mozgó aerodinamikai elem . Azt nem tudjuk, hogy ezt a kérdéskört vizsgálta-e az FIA, de bennünk sok kérdést felvet, és részben magyarázatot adhat az elmúlt néhány verseny nagy Mercedes sebesség növekedésére.”

Valóban ez a szezon sok-sok okból emlékezetes marad az F1 szerelmeseinek, na és persze a két főszereplőnek, Hamiltonnak és Verstappennek is, hiszen előbbi sikere esetén a brit rekordot jelentő, nyolcszoros világbajnokká válna, míg a holland életében először érne fel a csúcsra. Pénteken tehát a címvédő alakulat volt az erősebb és a szombati napot is a Mercedes kezdte jobban. A harmadik szabadedzést bő két tizeddel megelőzve Verstappent, Hamilton húzta be. Így várhattuk hát az idény utolsó időmérőjét.

FP3 CLASSIFICATION (60/60 mins)

Just 0.214s separate Hamilton and Verstappen heading into qualifying ????

#AbuDhabiGP ???????? #F1 pic.twitter.com/5DXfhzIypZ

— Formula 1 (@F1) December 11, 2021

 Q1

Az első etapban megint Hamilton diktálta a tempót, aki 1.23.266-tal az élre állt, de Verstappen csak 56 ezreddel maradt el a címvédőtől. Nem sokkal később piros zászlóval megállították az időmérőt, ugyanis  Mick Schumacher elsodorta az utolsó kanyar belső ívén elhelyezett bóját, ami a pálya közepén állt meg, miután Lando Norris is eltalálta.

It’s always “where is the bollard” and never “how is the bollard” ????#AbuDhabiGP ???????? <a […]



A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/sport/forma1/2021/12/11/idomero-f1-abu-dzabi/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Angol élvonalbeli klub igazolhatja le Christian Eriksent

Angol élvonalbeli klub igazolhatja le Christian Eriksent

A The Athletic című szaklap online kiadása hétfőn írt arról, hogy a Brentford a következő …