Nem sok kérdőjel várt kiegyenesítésre az idény utolsó futamán, Max Verstappen már rég bebiztosította egyéni világbajnoki címét, de a konstruktőrök között még volt verseny a McLaren és a Ferrari között.
A 16 elsőséggel rekorder olaszok 2008, a nyolccal holtversenyben harmadik wokingiak pedig 1998 óta vártak az első győzelmükre. Érdekesség, hogy 2007-ben a McLaren két pilótája, Lewis Hamilton és Fernando Alonso (109-109) összesen több pontot szerzett (218), mint Kimi Räikkönen (110) és Felipe Massa (94) a Ferrarinál (204), előbbit a konstruktőri versenyből kizárták, így már 26 évre nyúlt a széria.
Most azonban nagyon jó esélye volt a McLarennek, hiszen túl azon, hogy 21 pontos előnnyel várta a zárást, Lando Norris az első, Oscar Piastri a második helyről indulhatott, miközben Charles Leclerc csak a mezőny végéről.
Lando Norris ezúttal jól kapta el a rajtot, de Verstappen kiforgatta Piastrit és saját magát is, az ausztrál az utolsó helyre esett ezzel vissza, az újraindítás után pedig Franco Colapintónak ment, pocsékul indult számára a verseny – mondjuk, a Valtteri Bottas által kilökött Sergio Péreznél még így is jobban.
Nem úgy Leclerc-nek, aki már rögvest a nyolcadik(!) helyre kapaszkodott a mezőny végéről, az egyedüliként keményen rajtoló Lewis Hamilton is szépen jött fel, és már a 12. helyen állt, miközben Norris, Sainz, Gasly, Russell, Hülkenberg, Alonso, Magnussen, Leclerc, Stroll, Lawson volt a pontszerzők sorrendje, Verstappen a 11. helyig csúszott.
A virtuális safety car után Russell máris Gaslyt támadta, de sikertelenül, és hosszú-hosszú körökön át nem is változott a helyzet.
Jöttek viszont sorban a büntetések, Verstappen, Bottas és Piastri is 10 másodperces bírságot kapott a balesetek okozásáért.
Leclerc a 8. körben már a 7. volt, Verstappen a 9. helyen haladt ekkor, két körrel később a monacói a hatodik helyet is átvette, miközben Hamilton a 13. körre ért a pontszerzők közé.
A vártnál jóval hamarabb, már a 14-15. körben kezdtek érkezni az első kerékcserékre, Gasly egyre kevésbé tudta tartani a gyorsan kopó gumikon Russellt, viszont Hülkenbergen kívül az élmezőnyből a többiek nem követték a példát.
Leclerc a 21. körben jött új keverékért, majd nem sokkal később Lawsont és Gaslyt is levadászva már megint a hatodik volt, miközben csapattársa, Carlos Sainz a 26. körben Verstappen elé jött vissza a harmadik helyre.
Russell is Gasly mögé ért vissza a kerékcsere után, és bár gyorsan megelőzte, már három másodperc volt a hátránya az alávágó Leclerc-hez képest, eldőlni látszottak a dobogós helyek: Norris, Sainz és Leclerc sorrendben.
A 30. körben Verstappen is letöltötte büntetését, és a […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!