A Rossocorsa-Ferrari Budapest versenyzője a Formula–1 után az olasz autómárka számára a második legrangosabb széria szezonzáró állomásán csütörtökön negyedikként, majd pénteken másodikként ért célba Mugellóban.
Ez volt az első szezonom a sorozatban. Felemelő érzés rögtön a debütáló évben ilyen szép helyezéssel zárni a versenyzést. Nagyon elégedettek vagyunk az eredménnyel, büszke vagyok a csapatra. Óriási megtiszteltetés képviselni Magyarországot a Ferrari legjobbjai között
– nyilatkozta a magyar versenyző, aki úgy lett dobogós az idény végén, hogy a hét fordulóból álló sorozatnak csak öt állomásán állt rajthoz.
Mit kell tudni erről a sorozatról?
A maranellói gyár 1993-ban úgy döntött, hogy önálló márkabajnokságot indít, ami napjainkban a világ egyik legexkluzívabb versenysorozatának számít. Az amatőr és professzionális versenyzők összesen négy kategóriában mérkőzhetnek meg egymással, ezek a következők:
- Trofeo Pirelli (professzionális)
- Trofeo Pirelli AM (professzionális)
- Coppa Shell (amatőr)
- Coppa Shell AM (amatőr)
Válint Bence a széria legerősebb mezőnyébe (Trofeo Pirelli) nevezett, és többek között Adrian Sutilt is maga mögé utasította. A Formula–1 rajongóinak aligha kell bemutatni őt: a német pilóta 2007 és 2014 között összesen 128 versenyen állt rajthoz a technikai sportok királykategóriájában, így hatalmas rutinnal rendelkezik.
A mezőny idén még a 670 lóerős 488 Challenge EVO-val versenyzett (mindenki ugyanolyan autóval köröz a pályán), amit jövőre a szombaton leleplezett Ferrari 296 Challenge nevű „szörnyetegre” cserélnek a pilóták. A hátsókerék-hajtású modell egy biturbós, hathengeres motort kapott, ami 7500-as fordulaton 700 lóerős teljesítményt ad le.
A Formula–1 valószínűleg álom marad
Édesapja elmondása szerint Bence két és fél évesen már elektromos autókkal játszott, három és fél évesen pedig gyermekeknek épített gokarttal gyakorolt hétvégente az elhagyatott, üres parkolókban. Évekkel később a különböző gokartversenyeken nem nagyon akadt kihívója, a Formula–4-ben viszont nem volt szerencséje, szponzorok és pénz híján pedig nem nagyon volt előrelépési lehetőség a Formula–3-ba vagy a Formula–2-be, utóbbi az F1 előszobájának tekinthető.
Most viszont a Rossocorsa-Ferrari Budapest látott benne fantáziát, és Bence élt is a lehetőséggel. A csapat menedzsere, Oláh Gyárfás – aki 2015-től 2022-ig a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke volt – az Indexnek úgy fogalmazott, hogy elégedett lehetnek a szezonnal, tekintve, hogy Bence több versenyt is kihagyott.
Hozzátette: miután több csapattól is kaptak ajánlatot, így biztosra vehető, hogy a magyar versenyzőnek lesz ülése 2024-ben is. mi több, a remények szerint a bajnoki címért is küzdhet.
Ahhoz, hogy valaki részt vegyen ebben a szériában, rengeteg pénzt kell megmozgatnia. Bence édesapja, Válint Tibor (aki szintén autóversenyző volt) lapunknak azt mondta: a kiadási oldalon több százezer euró jelenik meg, hogy egyáltalán lehetőség […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!