2021. június 25., péntekMa Vilmos napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 351,00 Ft | USD: 294,00 Ft | CHF: 320,00 Ft
2021.06.25. Vilmos Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 351,00 Ft | USD: 294,00 Ft | CHF: 320,00 Ft
Kezdőlap / Kultúra / Világsztárok alázták meg magukat tejbajusszal, és működött

Hirdetés

Világsztárok alázták meg magukat tejbajusszal, és működött

Épp ma van huszadik éve, hogy az Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Világszervezet kezdeményezésére 2001-ben kinevezték június 1-jét a tej világnapjának. Ennek okán elevenítenénk fel a világ egyik legismertebb kampányát, amelyet három évtizede tanulmányoznak marketing szakos tanulók, nem véletlenül. A Got Milk szlogennel 1993-ban egy addig egészen ismeretlen jelenség ütötte fel a fejét a reklámszakmában; nem egy terméket próbáltak eladni az embereknek, hanem egy termék hiányára építettek, ezzel megszületett a nélkülözési marketing.

De menjünk vissza az elejére. 1993-ban a kaliforniai tejfeldolgozó bizottság felkérte a Goodby Silverstein & Partners (GSP) reklámügynökséget, hogy találjanak ki nekik egy kampányt, amely a tejivás népszerűsítését segíti elő. A tejfogyasztás az azt megelőző évtizedekben csúcson volt, szinte minden amerikai megkérdőjelezhetetlenül hitt benne, hogy ha egy nagy pohár tejjel indítja a napot, azzal tökéletesen szolgálja az egészségét. Minden háztartásban alapélelmiszernek számított, viszont a kilencvenes évek legelejére mégis csökkent a tejeladás forgalma, amit több dologgal is indokolnak. Például kezdett megdőlni szuper egészséges mivolta, illetve annyival több üdítő került a piacra, hogy a tej lassan kiszorult a bevásárlólistákról, a boltokban az emberek választása sokkal inkább cukros italra esett.

A tej népszerűsítésének kérésével tehát feladták a leckét John Steel stratégiai tervezőnek (GSP), aki ahhoz, hogy megtalálja a tej fogyasztásának miértjeit, összeállított egy fókuszcsoportot, és arra kérte a válaszadókat, hogy a vizsgálatban való részvétel előtt minimum egy hétig ne fogyasszanak tejet.

Hirdetés

Ennek az egy hétnek és a fókuszcsoport tagjainak a beszámolói ihlették azt a reklámfilmet, amellyel John Steel a stratégiai tervezés apostolává, a Got Milk szlogen pedig a reklámtörténet egyik legikonikusabb mondatává vált.

A reklámban egy történészt láthatunk, aki az irodája magányában épp mogyoróvajas kenyeret ken, majd töm magába. Eközben rádiót hallgat, ahol elhangzik egy kérdés: „Who shot Alexander Hamilton in that famous duel?”, azaz „Ki lőtte le Alexander Hamiltont abban a híres párbajban?”

A szerencsétlen […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/kultur/2021/06/01/tej-vilagnap-got-milk/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Bojár Gábor saját kudarcain keresztül motivál másokat

Bojár Gábor saját kudarcain keresztül motivál másokat

Mások sikereinél csak mások bukásaiból lehet többet tanulni. A siker több összetevős, és egyenletében sok …