2020. október 20., keddMa Vendel napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 365,00 Ft | USD: 310,00 Ft | CHF: 341,00 Ft
2020.10.20. Vendel Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 365,00 Ft | USD: 310,00 Ft | CHF: 341,00 Ft
Kezdőlap / Kultúra / Társasjáték-fejlesztés 12 óra alatt? Kihívás elfogadva!

Társasjáték-fejlesztés 12 óra alatt? Kihívás elfogadva!

Körülbelül 20 éve kezdődött a társasjátékozás új reneszánsza, amikor megjelent a Catan telepesei, a Carcassonne és a Puerto Rico, amely játékok alapvetően reformálták meg a társasjátékpiacot. Felejtsük el a dobok és lépek játékmechanika unalomig ismert módszerét, megérkeztek a kockákat is teljesen elhagyó, moduláris – mindig máshogy kirakható – pályák, masszív pakli/tablóépítő, a licitáló, a munkáslehelyező vagy épp ezeket vegyítő mechanikák.

Tim Overkamp, a berlini Spielwiese játékbarlang tulajdonosa bemutatja a Catan telepeseit.

Tim Overkamp, a berlini Spielwiese játékbarlang tulajdonosa bemutatja a Catan telepeseit.

Fotó: dpa/picture alliance / Getty

Egyre komplexebb, bonyolultabb játékok jelentek meg a piacon, amelyek újrajátszhatósági lehetőségei már-MÁR a sakkéval vetekedtek.

Ha pedig valami egy teljesen új játékélményt képes adni, az sikerre van ítélve, a siker pedig egyre több fejlesztőt ösztönöz újabb és újabb játékos csodák megalkotására. A sikeres tervezők rocksztár státusza mára már elvitathatatlan. Komoly rajongótábora van a portugál Vital Lacerdának (On Mars, Vinhos, Lisboa, CO2), vagy a Viticulture-rel berobbant Jamey Stegmaiernek, aki a Scythe című, elképzelt poszt-apokaliptikus közép-európai világában játszódó területfoglalós művével lett igazán híres.

Az ötletes újítások mellett a játékok egyre szebbek lettek, egyre több alkatrészt tartalmaztak, ezáltal drágultak is, ráadásul sok tervező nem szerette volna eladni az ötletét egy nagy kiadónak, így némi befektetéssel inkább a Kickstarteren, közösségi finanszírozással kalapozta össze a gyártáshoz szükséges forrásokat.

A legnagyobb közösségi finanszírozási oldalon találunk akár 100 000 forint feletti társasokat, ha megveszünk minden extra tartalmat is hozzá, így nem túl meglepő módon a társasjáték óriási pénzeket termelő iparággá nőtte ki magát.

Talán jól jelzi a hobbi népszerűségét, hogy az elmúlt 20 évben több mint 150 000 játék jelent meg.

A magyar fejlesztők sem ismeretlenek ezen a piacon. Elég csak Szőllősi Péter kártyajátékaira (Chachapoya, Mexikói Párbaj, Gyümi) vagy Lenhardt Balázs Kékjátékának különböző műfajú játékaira (A kockahegyen is túl/Dice Upon a Time, Pesti Srácok/Days of Ire, Hexpanse) gondolni, de megemlíthetjük a magyar társasjátékozás egyik legnagyobb szószólóját is Győri Zoltán személyében, aki blogot és YouTube csatornát is visz a hobbi népszerűsítéséért, de olyan játékokat is tervezett, mint az Igen? vagy a Spiel des Jahres (Év Társasjátéka) díj longlistjére is felkerült Spicy.

[…]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/kultur/2020/09/19/board-game-12-tarsasjatek-fejlesztes-verseny-csokonai-muvelodesi-haz-2020/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Lehet, hogy érdekel...

Rákos a Nagy Lebowski Tökije

[…] A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE! Forrás: https://index.hu/mindekozben/poszt/2020/10/20/rakos_a_nagy_lebowski_tokije/ *Tisztelt Olvasó! Amennyiben …