2025. február 9., vasárnapMa Aranka napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 404,00 Ft | USD: 389,00 Ft | CHF: 429,00 Ft
2025.02.09. Aranka Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 404,00 Ft | USD: 389,00 Ft | CHF: 429,00 Ft
Kezdőlap / Kultúra / Szörényi Levente és Bródy János újra együtt lépett fel

Hirdetés

Szörényi Levente és Bródy János újra együtt lépett fel

Bár több napnyi jó idő után kissé lehűlt az levegő – még a havazás is rákezdett, ahogy a Papp László Sportarénába tartottunk –, ez egyáltalán nem szegte kedvét a közönségnek. A metró feljárójánál utcazenészek elevenítették fel énekkel és (ha jól hallottam) tekerőlanton, sajátos módon az Illés együttes dalait, míg a tömeg az Aréna felé sietett.

A koncerttér ezúttal kicsit más volt, mint azt megszokhattuk. A szervezők hibrid megoldást találtak ki a vendégek fogadására, így a klasszikus ülőszektorok és küzdőtér helyett ketté osztották a középső teret, és az első sorokban székeken foglaltak helyet a vendégek, míg a küzdőtér közepétől már az álló szektor, avagy a „tánctér” kezdődött.

A normál ülőszektorok széksorai elég szépen megteltek egészen a legfelsőbb részlegekig, és a színpad előtti ülőhelyek között sem voltak nagyobb, feltöltetlen hézagok, a tánctérre azonban ez már nem volt igaz. A hátsó sörcsapoktól mintegy 10-20 méterre kezdődtek a tömöttebb sorok, addig csupán néhányan álltak elszórva, akik szemlátomást örültek, hogy a tömeget elkerülhetik és nyugodtan táncolhatnak, énekelhetnek, italozhatnak.

Hirdetés



22

Galéria: Illés 60 koncertFotó: Tövissi Bence / Index

A nyolcra meghirdetett koncert némi rock and roll hagyományos csúszással negyed kilenckor el is startolt. Led-kivetítős vetítéssel és háttérzenével indult a buli, ahol a Kossuth Lajos azt üzente című daltól és kommunista indulótól kezdve, Beatles dalokon át rock zenéig mindent kaptunk. Ezután felgyúltak a fények, és előlépett az est kilenc zenekara, miközben azt kántálták, hogy „Illés”.

Saját formában

Az első fellépő az Aurevoir. volt, ami az estet a Lehetett volna című dallal indította meg. Az összes zenekar némileg saját képére formálta az Illes együttes számait, az Aurevoir. pedig gazdag hangszerelésével, népzenei motívumokkal itatta át az alkotásokat. A zenekar énekese, Agócs Márton a színpadon úgy fogalmazott:

A legnagyobb szakmai elismerés, amit valaha kaptunk, hogy most itt lehetünk.

A meghívást és lehetőséget szinte minden fellépő megköszönte, de érezhetően az Aurevoir. számára valóban sokat jelentett, hogy ennek az eseménynek ők is részesei lehetnek. 

A fellépő zenekarok között (az átállások idejére) videómontázsokat kapott a közönség némi korszellemet idéző narrációval vagy interjúrészletekkel. Ez valamennyire tematizálta is az estét, de nem túl szigorúan. Inkább csak megmutatták, milyen is volt a hozzáállás az akkori beatzenéhez és az Illés együtteshez pozitív és negatív értelemben egyaránt, hogyan hagytak jóvá egy-egy dalt a hatóságok és milyen lehetőségek adódtak egy fiatal zenekar számára.


 Aurevoir





 Aurevoir


22

Galéria: Illés 60 koncertFotó: Tövissi Bence / Index

Volt szó a zajos dobról, a katarzist kapó nézőkről és az üvöltés jótékony hatásáról, amiről a soron következő előadó, a Leander Kills is sokat tudna mesélni. Műfaj tekintetében talán az övék volt a leginkább elütő produkció mind közül. A metál zenei elemekkel átitatott Illés-dalok (akár a Sárga rózsa) érdekes végeredményt hoztak, megmutatva, hogy valóban minden mai, hazai műfajra képes volt hatást gyakorolni az Illés együttes munkássága.

Profi felépítés

A zenekarok közötti gyors átállást nem csupán az összekötő videó- és képmontázsok, intermezzók segítették, hanem a speciális, forgó színpad is, aminek mindkét oldalán ki volt alakítva egy zenekari pódium. Míg az egyik csapat játszott, a másik felszerelését fel tudták pakolni, beszerelni, így a Leander Kills után szinte rögvest érkezhetett is a Blahalouisiana.

A 60-as, 70-es évek zenéjét tekintve talán az egyik legautentikusabb csapat ők voltak. A fellépésüket szintén némi Illés kántálással kezdték, majd bele is vágtak a Ne gondold! című dalba.

Mi szerelmesek vagyunk az 50-es, 60-as, 70-es évek magyar beatzenéibe

– fogalmazott a színpadon a zenekar frontembere, Schoblocher Barbara.

Bár minden produkció magas minőséget képviselt az este folyamán, azt érdemes megjegyezni, hogy az egyik legátütőbb vokális teljesítményt a Blahalouisiana énekesnője nyújtotta. Az Aréna jó hangosítása is rengeteget hozzátett ahhoz, hogy az ember kihallja a részleteket, főleg, hogy a legtöbb zenekar nem csupán egy dobbal, basszusgitárral, gitárral és énekkel lépett színre, hanem alkalomadtán 6-8 taggal is.


Blahalouisiana


22

BlahalouisianaGaléria: Illés 60 […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/kultur/2025/01/12/illes-egyuttes-szorenyi-levente-brody-janos-aurevoir.-blahalouisiana-carson-coma-esti-kornel-honeybeast-irie-maffia/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Egy vulkánkitörés hozza el a reményt

„…ez itt a kúszó láva hangja, vulkánkitörés… a világ robban… ő meg csak zuhan mindezen …