2020. november 27., péntekMa Virgil napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 361,00 Ft | USD: 302,00 Ft | CHF: 334,00 Ft
2020.11.27. Virgil Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 361,00 Ft | USD: 302,00 Ft | CHF: 334,00 Ft
Kezdőlap / Kultúra / Stohl András kínos magyarázatai a Centrál Színházban

Hirdetés

Stohl András kínos magyarázatai a Centrál Színházban

„De hát drágám, egyszeri alkalom volt és semmit se jelent.” Ki ne ismerné a mozivászonról, a televíziós bohózatokból és mesterire faragott társalgási vígjátékokból, vagy ha más nem, hát az élet színpadáról az elcsépelt fordulatot, amikor a férj kínosan próbálja magyarázni lebukás után a félrelépését, s erre ezt a kínosan közhelyes mondatot választja?

Van viszont egy rossz hír: egyszeri vagy nem egyszeri az  alkalom, valamit bizony jelent.

Hirdetés

Vagy legalábbis jelentett az adott pillanatban, s ezt a közlő maga is tudja, de a társadalmi normák rendszerében fenntartott házasságok megmaradásához fenti mondat nagyban hozzájárul, s nincs is ezzel semmi baj, ha e tétellel az érintett felek is tisztában vannak. Minden megegyezés kérdése, s ha a működtetés a cél, üdvös lehet az elején lefektetett szabályok betartása.



10

Galéria: Házassági leckék középhaladóknak 2.Fotó: Horváth Judit

Noha Feydeau-tól Molnár Ferencig színdarabok hosszú sora foglalkozik a házasságszédelgéssel, a téma mondhatni önálló dramaturgiai műfajt hozott létre, míg ugyanis világ a világ és holtomiglan a holtodiglan, soha nem lesz vége a házastársi hazugságoknak és a félrelépések kínos magyarázatainak.

Így örök érvényű lesz a kérdés is, meddig legyünk őszinték, legyünk-e egyáltalán, és hol kezdődik a tapintat?

Az erre adott válasz nyilván társadalom-, kultúra-, szocializáció- és egyénfüggő, s ahány egyén, annyiféleképpen látja. Innentől kezdve ha egy házasságban a két fél másként viszonyul az őszinteség kérdéséhez, már megvan a dráma, nem mindegy persze, elkövetők vagy elszenvedők vagyunk a dologban.

A Centrál Színház Házassági leckék középhaladóknak 2. című darabja nem elégszik meg a banális alapszituációval, rossz helyre nyíló ajtók és rossz személyek által felvett telefonok mára elkoptatott dramaturgiai közhelykavalkádjával, inkább a lelki mechanizmusiakat vizsgálja és filozófiai alaptéziseket próbál gyártani válaszul. Az 1. 0 verzióból ismert négytagú baráti kompánia (két férj, két feleség), minden tagja ezúttal elkövető és elszenvedő is egyben, csaló és megcsalt szerepben is „helyt kell állnia”, s ez nem járhat nyilván egyforma sikerrel.

Végy két házaspárt, ahol mindegyik fél, nemcsak a párok, de a két barát és a két barátnő is másképp gondolja, ami nem is lenne akkora probléma, ha nem lennének keresztbe-kasul egymás szeretői.

Florian Zeller népszerű párizsi színműíró, aki nemrég az Apa című darabot jegyezte a Pesti Színházban, ezúttal könnyedebb vizekre evez, s a legjobb francia vígjátéki hagyományokat folytatva merül már-már filozófiai mélységekbe a hazugság kontra igazmondás kényes kérdésében. A nagy sikerű 1.0 verzió után a mostani továbbképzés azoknak, akik már túlvannak néhány jól felépített s igazzá torzított házastársi hazugságon, s az abból fakadó kibékülésen.

<a […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/kultur/2020/11/10/meddig_hazudhatunk_egy_hazassagban_stohl_andras_kinos_magyarazatai_a_central_szinhazban/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Unatkozik-e a bölcsész, ha nem mehet kiállításra és koncertre?

Unatkozik-e a bölcsész, ha nem mehet kiállításra és koncertre?

A megkérdezettek listája (a 18-25 éves korosztály képviselői) igen sokszínű. A legtöbb hallgató kommunikáció és médiaismeretet, …