Felföldi Anikó színésznő, az Operettszínház par excellence szubrettje elsősorban operettekben és musicalekben tündökölt, de saját bevallása szerint a musical volt a kedvence. Rögtön az év elején, igaz, a nyolcvanon túl, tragikus hirtelenséggel halt meg.
Ő volt az a rendkívüli szépségű színésznő, akire Moór Mariannával és Tordai Terivel együtt figyelt fel a filmszakma,
amikor statisztákat keresett. Innen bomlott ki aztán filmes és zenés színészi karrierje. Játszott a Vidám Színpadon is, illetve kabarékban, utazó nagykövetként pedig a Broadwayre is eljutott, sanzonokkal, népdalokkal, virágénekekkel. Tündökölt a Luxembourg grófjában, az Elizabethben, a Chicagóban Velma Kellyként nyújtott alakítása akár Catherine Zeta-Joneséval vetekedhetne. A halála előtti időszakban is aktívan fellépett, legutóbbi nagy szerepét a felújított Operettszínház örökbecsűjében, A csárdáskirálynőben alakította.

Gyerekkorunk nem létezett Pom Pom meséi vagy a Nagy Ho-ho-ho-horgász vicces, ugyanakkor megejtően emberi története nélkül. Mindannyian emlékszünk az örök Gombóc Artúrra, aki mindenféle csokoládét szeretett. A szeretetéhes Süsüre, akinek vidám lelkét senki se érti, se gyerek, se nő, se férfi. „Senki, senki itt a világon, mi is az én titkos, nagy álmom” – kántálta az idén februárban távozott Csukás István a híres egyfejű rímeivel, pedig érteni látszott őt az azóta felnőtt három-négy generáció. S bár gyerekkönyvszerzők jöttek, mentek, ő mindig ott volt a könyvespolcainkon, a fejekben és a tévében. Kossuth-díjas író, a Nemzet Művésze volt, megérdemelten.
„Szerencsés ember vagyok, hogy abból élhetek, amit szeretek csinálni, emiatt már pusztán abban is örömöm telik, hogy még lélegzem”
– mondta tavaly nyáron egy magazinnak adott interjújában, s hát létezik-e szerencsésebb élet annál, mint amikor az ember hivatása azonos a létével?

Gesztesi Károly, minden idők Gesztesi Karcsija 56 évesen ment el szívinfarktusban. Számos hazai közönségfilmben, a Valami Amerika, a Szabadság, szerelem és a Csak szex és más semmiben is szerepelt. Sajnos a sajtó nemcsak színészi alakításaival, de alkoholproblémáival és Liptai Klaudiával való házassági ügyeivel is tele volt. Rengetegen szólaltak meg az ő hangján: a Shrek című animációs filmekben ő volt a címszereplő magyar hangja, de gyakran szinkronizálta Sylvester Stallonét is, valamint ő adta a Ponyvaregényben Quentin Tarantino magyar hangját is.

Benkő László az 1962-ben alakult legendás Omega együttes alapító tagja volt. Nélküle nincs Omega. Kezdetben zongorán játszott, majd orgonán. 1968-tól, Presser Gábor megjelenésével újabb hangszereken bontakoztatta ki tehetségét: furulyán, trombitán (például a Trombitás Frédiben), citerán játszott, időnként zongorázott is az orgonán játszó Presser mellett.
A Gyöngyhajú lányt, a Régi csibészeket, a Petróleumlámpát vagy a Lénát nemzedékek énekelték házibulikban és nyilvános helyeken.
Ő volt az az Omegában, aki a legtöbbet játszott más zenekarban vagy önállóan. Űropera című alkotását 1980-ban mutatták be.

A magyar Lollobrigidának is nevezett Pécsi Ildikó örökre beleírta magát a filmtörténetbe Noémi szerepében Gertler Viktor 1962-es filmjével, Az aranyemberrel. De ő volt Bodrogi Gyula felesége a 80-as évek lightos kultkrimisorozatában, a Lindában, és szerepelt A Tenkes kapitányában is. Tévéfilmek, vígjátékok, kabarék állandó szereplője volt. 1994 és 98 között az MSZP színeiben parlamenti képviselőként szenvedélyesen képviselte a művészek érdekeit és a művészeti életet.

Egy ország hallgatta az 1980-as Ki Mit tud?-on Balázs Fecó, illetve a Korál együttes dalát a Magyar Televízióban. A Homok a szélben, azt mondod, az vagyok refrénű, boldog-szomorú dalt, mely nem nélkülözte a szocializmus kultúrpolitikai éberségét tesztelő áthallásokat sem.
A Meder nélküli folyó vagyok nélküled szerelmi vallomásként is benne van a top tízben,
amit azonban még a szabadságvágy is felülír.
De tudod jól, hogy eljön majd a nap,
És nem lesz semmi, ami majd visszatart,
Mert sehol sem tudtam megnyugodni még,
Ha nem lennék szabad, élni sem tudnék.
Ahogy a Kölykök a hátsó udvarból szinté kultikus dallá lett:
Akikkel mindig gond van,
Keserű szóda a borban
Velük most mihez kezdhetnénk?
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/kultur/2020/12/31/ok_mentek_el_2020-ban_a_muveszeti_eletbol/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!