A vezércsel készítője visszatért, hogy újra lenyűgözze a Netflix jó sorozatokra kiéhezett közönségét? Valami ilyesmi történt, a sakkozós dráma író-rendezője, Scott Frank megint egy regény adaptálásába vetette bele magát, csak ezúttal egy skandináv szerző, a dán Jussi Adler-Olsen nyomozós sztorija adott alapot a május 29-én a streamingszolgáltató kínálatába érkezett produkcióhoz. A Dept. Q című krimi-thriller abból a szempontból nosztalgikus, hogy egy olyan mogorva, elviselhetetlen fickót állít a középpontjába, aki mellett talán még a mindig maró stílusú Doktor House is eltörpül. Ugyanakkor a Netflix új sorozata kellőképp kiforgat egy túlhasznált zsánert saját magából ahhoz, hogy ne tudjunk elmenni mellette szó nélkül.

A Dept. Q nem lacafacázik sokat, rögtön az akció kellős közepébe ejti a nézőt, egy fiatal skót járőr testkameráján keresztül követjük, ahogy egy bűnügyi helyszínt felderít ő, és még két, épp a közelben járt hekus. Köztük van Carl Morck (Matthew Goode) angol detektív, aki nyilván utálja a skótokat, de legalább saját magát is ugyanennyire, ráadásul nagy szája van, és a véleményét képtelen magában tartani egyetlen perc erejéig. Carl és a társa, James Hardy (Jamie Sives) azok, akik szemlézik, hogy a fejbe szúrt öreg bácsi tényleg meghalt. Csakhogy, szinte azonnal kiderül, hogy a rend őrei nincsenek ám egyedül,
Ez egyike azon ritka eseteknek, amikor hiába írom le a jelenetet, nem számítanak spoilernek a soraim, a képsorok annyira durvák, és kegyetlenek. Nem csoda, hogy a 9 részes évad alatt néha még ébren is kínozzák Carl Morckot, aki a támadást követően még elviselhetetlenebbé, cinikusabbá válik. Ám, hősünk kirúgását az őrsön előléptetésnek álcázzák, amikor a nyomozóval közlik, saját osztályt kap magának, ez lesz a megoldatlan ügyek osztálya, ahol hosszú évek óta döglött akták közül válogathatja ki Carl, melyiknek a megoldásával próbálkozik meg.
Amikor manapság azért kritizáljuk a tévéipart, hogy egyre rövidebbek az évadok, és a készítők egyszerűen nem kapnak rá elég időt, hogy kifejtsék a karaktereket, jön egy ilyen karakterközpontú dráma, mint a Dept. Q, amely engedi magának, hogy néha lassan csordogáljon, talán túl lassan… de legalább az sem bizonyul tabunak, hogy a Carl és társai lelkét nyomorgató traumákat kényelmetlenül mélyen boncolgassa benne az író Scott Frank.
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!