A Pierre Cardin, mint márka, a nyolcvanas években tört be a magyar köztudatba, méghozzá a maga sajátos, már-már utánozhatatlan szabásvonalával és ízlésével. A formabontó stílus és a ruhákon megjelenő motívumok – vagy éppenséggel azok hiánya – volt az, ami igazán naggyá tette a tervező nevét. Az öltözetek jellegzetessége a konstruktivizmus (elsősorban a konstruktivista festészet) megjelenítése, tükröződése volt. Ez Magyarországon akkoriban új dolog volt, szinte kultúrsokként hatott az emberekre.
A konstruktivizmus és Cardin ruhái kéz a kézben jártak – a tervező alig használt mintákat, inkább egyszínű, szimpla anyagokkal dolgozott, ezek kombinációját részesítette előnyben. Ő volt a letisztult stílus hazai úttörője, hiszen a magyar divatvilág korábban a párizsi nagyágyúkat követte a trendek terén. Gucci, Dior, Chanel – a Pierre Cardin minden volt, csak az említett, sokszor túlzsúfolt és giccses márkákat „lemásoló” cég nem.
A kultúrsokk nemcsak a színekben, de a formákban is tetten érhető volt. Nyugaton már hosszú évek óta szerették, de hozzánk csak Pierre Cardinnel tört be az „űrstílus”.
Lehetetlen volt őt lemásolni, és azt sem lehetett állítani, hogy ő kopírozta volna az elődjeit – igazi vizuális úttörő volt.
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/kultur/2020/12/29/pierre_cardin_a_malev_sajat_divattervezoje/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!