A bíróság egy épület vagy egy szolgáltatás? Élete folyamán a legtöbb ember legalább egyszer kapcsolatba kerül a bíróságokkal, elég, ha válik, vagy ha beidézik tanúnak, mondjuk, egy közlekedési kihágást érintő vagy munkaügyi perben akár őt, akár valamely hozzátartozóját. A pandémia pedig az élet sok területén rádöbbentett minket arra, hogy
Richard Susskind frissen megjelent Online bíróságok és az igazságszolgáltatás jövője című könyve bevallottan provokál, szándékosan gondolkodásra késztet. Alapvető kérdéseket tesz fel, amelyekre csak elsőre tűnik egyszerűnek a válasz: mi a bíróságok feladata a modern társadalmakban, és vajon be tudják-e tölteni szerepüket a XXI. század gyorsuló változásai közben? A digitális korban jól érzékelhetően módosulnak a kapcsolattartási, vásárlási, ügyintézési szokások. A szerző szerint a bíróságoknak szükségszerűen követniük kell ezeket a folyamatokat, alkalmasnak kell lenniük a megváltozott elvárások és az újfajta jogviszonyok hatékony kezelésére.

Idő- és földrajzi korlátok nélkül
Susskind figyelmeztet, hogy az erre a kihívásra adott helyes válaszok megtalálásához nem a jogászokat kell először megkérdezni, hanem azokat, akiket az eljárások érintenek,
le kell bontani előttük a bírósági út igénybevételét korlátozó akadályokat.
[…]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!