A decemberi éjszakai nyitvatartás lehetőséget ad arra, hogy a vendégek elkerüljék a hosszú várakozást, és nyugodt, exkluzív körülmények között élvezzék a kávéház varázsát. A kávéház éjszakai hangulathoz illeszkedő díszvilágítást kap és El Asmodáj, a homlokzaton található fáklyatartó démon életnagyságú figurája is beköltözik, hogy fotók kedvelt résztvevője legyen. Ezenkívül különleges szelfipontokat is kijelölnek, amelyek tökéletes helyszínt biztosítanak az emlékezetes képekhez.
A legendás anekdota szerint a kávéház megnyitásakor Molnár Ferenc úgy kívánta, hogy a hely soha ne zárjon be, ezért a kulcsokat a Dunába vetette. Most, 130 évvel később ez az álom ismét teljesül az éjszakai nyitvatartással. Az asztalfoglalás lehetősége a kávéház weboldalán érhető majd el. Ha az elképzelés beválik, márciustól már éjszakai étlappal is várják a patinás falak közé belépőket.
Az évforduló ünnepségén az Index is megkóstolhatta a különlegességet, ami biztos, hogy a vendégek új kedvence lesz.

13
Vendégek ezrei
A New Yorkban naponta 2500–3000 vendéget szolgálnak ki, ez évente 1 millió feletti vendégszámot jelent, ami nem mindennapi kihívás, hatalmas szervezettséget kíván. Az Eventrend Group kötelékébe tartozó, a New York Café üzemeltetését végző CER Kft. csapata elkötelezett abban, hogy a legnagyobb professzionalizmussal lássa el ezt a büszkeségre okot adó feladatot.
A New York Café népszerűsége 2011 óta töretlen, amikor a Ucityguides.com a világ legszebb kávéházának választotta.
Ezt követően a kávéház minden emblematikus útikönyvbe bekerült, ami a professzionális üzemeltetéssel, a show-szerű programokkal és a nagy volumen ellenére is magas színvonalú vendéglátással együtt nagyban hozzájárul az azóta is növekvő sikerekhez. Ma joggal mondhatjuk, hogy a New York Café kihagyhatatlan látnivalója Budapestnek, az egyik legkeresettebb látványosság.
Mi vezetett a sikerhez?
Az Eventrend Group 2009-ben kapta meg a kávéház üzemeltetésének lehetőségét. Az akkori csapat (akik nagyrészt ugyanazok, mint a jelenlegi csapat tagjai) és a tulajdonosok eleinte rendezvényhelyszínként tervezték működtetni a kávéházat, tekintve, hogy a cégcsoport akkor még rendezvényekben erős vállalkozás volt. Ültek az üres falak között, és hittek abban, hogy a közelgő nyitással pozitív irányba mozdul majd az évek óta veszteséges palota üzemeltetése.
Akkorra már több tapasztalattal rendelkeztek ismert helyek üzemeltetésében, ide tartozott a Parlament és éttermei, valamint az MTA és annak éttermeinek üzemeltetése, de mind a két helyszín igazából a rendezvények sikerességének köszönhette profitábilis működését. Aztán jött a matek. Egy ilyen közös üldögélés alkalmával – csak kíváncsiságból – kiszámolták, hogy az akkori átlagos bevétel szorozva az akkori székszámmal és az akkori átlagos 45 perces tartózkodással, mekkora bevételt termelhetne. A számok sokkoltak, kiderült, hogy nemhogy a fele, de tizede sincs meg!
Ekkor határozták el, hogy a rendezvényes vonal preferálását itt el kell engedni, hiszen egyértelmű, hogy a kávéházi forgalomnál nincs fontosabb. Hogyan lehet egy veszteséges, nem túl jó hírű létesítménybe visszacsábítani a vendégeket?
Építettek egy buszmegállót, amelynek a neve New York Station. A keletitől a Blaháig a buszokon minden turista az anyanyelvén (húsz különböző nyelven) jutott hozzá a New York történetéhez. Így az Eventrend és a CER Kft. lett az első magánberuházó, aki a fővárosnak buszmegállót épített! Elérték, hogy hogy az akkor még egymással konkuráló cégek versenyezzenek azért, hogy ki állhat meg itt. A busztársaságok persze jó szokásuk szerint ezért mindenféle kedvezményeket kértek.
Mi azt gondoltuk akkor is, ezt a csodát látni kell, így a kedvezmény értelmezhetetlen, hiszen az élmény minden pénzt megér! Arra jutottunk, hogy aki ide betér, kapjon egy képeslapot, olyan régimódi cikcakkos szélű réznyomatosat, mint a századfordulón. És elkezdtük a busszal érkezőknek adni: megkértük, írják meg, mi pedig elpostázzuk az általuk megadott címre. Ki kapott mostanság képeslapot? Ugye, hogy senki!? Hát mi meg hetente adtunk fel akkor már sok százat, egy év múlva meg több ezret! Úgy jöttek a vendégeink, hogy kaptam innen képeslapot, én is írhatnék a barátomnak?
– fogalmazott Szabó Csaba általános igazgató, hozzátéve, hogy még mindig hiányzott valami, mert senki nem ismerte a New York kávéházat. Ha a barátoknak meséltek erről, falakba ütköztek, hiszen azt mindenki tudta, hol a Gundel, de hogy hol a New York, azt nem. És mi a kávéház? Cukrászda vagy kávézó, vagy étterem? Azt alig valaki. Konklúzió: Akkor a New Yorkot meg kell ismertetni újra a magyarokkal is. Akkor erre még bőven volt szabad kapacitás, hiszen ekkor még nem állt végeláthatatlan sor az ajtóban.
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!