2024. december 12., csütörtökMa Gabriella napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 409,00 Ft | USD: 389,00 Ft | CHF: 439,00 Ft
2024.12.12. Gabriella Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 409,00 Ft | USD: 389,00 Ft | CHF: 439,00 Ft
Kezdőlap / Kultúra / Menstruációs vért isznak a férfiak a nők lábai közül a Nemzeti Színházban

Hirdetés

Menstruációs vért isznak a férfiak a nők lábai közül a Nemzeti Színházban

Amikor Vidnyánszky Attila átvette a Nemzeti Színház vezetését, az első bemutató a Vitéz lélek című előadás volt 2013. szeptember 28-án, a premieren részt vevő kormányzati képviselők pedig elégedett mosollyal sétáltak a szünetben a magyar néplélekről szóló, népies ruhában előadott Tamási Áron-színművet látva. „Igen, ez illik a Nemzeti Színházba” – hallatszott a párbeszédekből.

Már akkor is lehetett sejteni, hogy a közönség legkonzervatívabb részének csalódás lesz a Nemzeti további működése, Vidnyánszky Attilára ugyanis egyáltalán nem az árvalányhajas stílus jellemző, az ő színházfelfogása ennél sokkal összetettebb. Miközben tehát a liberális közvélemény-formálók egy része gyakorlatilag bojkottot hirdetett, tiltakozva Vidnyánszky kinevezése ellen, sejthető volt, hogy aki Magyarországon progresszív rendezőkkel, nemzetközi szinten is izgalmas előadásokkal akar találkozni, az nem kerülheti el a Nemzeti Színházat.

Kiélt és elfojtott vágyak

Így is lett, az elmúlt évek során nem csupán az európai rendezők színe-java fordult meg a színházban, de nézőként gyakran lehetett látni hazai színházigazgatókat, rendezőket, illetve olyan közéleti szereplőket is, akik nem kifejezetten a konzervatív világnézetükről ismertek. A MITEM keretében pedig a világ minden tájáról láthattunk produkciókat: az idei színházi fesztivál egyik szenzációja volt Jan Fabre Mítikasz-csúcs (Az Olümposz tetején) című nyolcórás előadása, amelyről az Index is részletesen beszámolt.

Volt tehát némi előismeretünk a belga rendező költői víziókkal teli, a színészek fizikumát a végtelenségig igénybe vevő és minden szempontból határokat feszegető, provokatív művészetéről. Ebben is láthattunk már melltartóban és kisgatyában játszó, véres mellbimbójú nőket és férfiakat, ez a darabban arra utalt, hogy régen nem szégyelltük a testünket, csak a mai világban tiltottuk le mindenhonnan az intim testrészeinket. Ha pedig a vágyat elfojtjuk, akkor – hangzott el a darabban – vágjuk le a mellbimbónkat, zúzzuk össze a golyóinkat, varrjuk be a p..ánkat, vágjuk ki a csiklónkat, ragasszuk be a s..günket, de zárjuk be az athéni Nemzeti Régészeti Múzeumot, és fessük át Pompeji freskóit is, mert mind színtiszta pornográfia.

Hirdetés

Dionüszosz, a gender-fluid isten egy terhes, de egyébként hímvesszővel rendelkező nőként testesült meg.

Láthattunk vad – imitált – közösüléseket, és azt is, amikor a színészek valami számunkra láthatatlan és ismeretlen erőtől szenvedve rázkódtak, vonaglottak, nyögtek, sóhajtoztak és ordítottak hosszú percekig. A szex minden formáját megidézték, a férfiak közti vagy a több partnerrel történő közösülést is: a vágyak kiélésének a koncepció szerint semmi sem szab gátat, és ugyanilyen erőteljes testi megnyilvánulásokat kívánnak meg a harci jelenetek is. Az előadáson még az is elhangzott, hogy a nemzeti identitás mint olyan hülyeség.

Véres bugyik

Akkor azt írtuk, hogy tulajdonképpen respect a Nemzeti Színháznak, hogy Jan Fabre nyolcórás előadását bemutatta, hiszen csak úgy tudunk véleményt formálni, beszélni róla, ha láttuk. Azt is írtuk, hogy ennyi érzelmet, szenvedélyt, kínt, fájdalmat, testi-lelki kiszolgáltatottságot nem is lehetett volna ennél rövidebb idő alatt bemutatni úgy, hogy mélyen hathasson a közönségre, és a keményebb jelenetek mellett sok szép, festményszerű színpadi képet láthattunk a görög mitológia különböző történeteiből.

Hogy most, a Vér vagyok – egy középkori tündérmese bemutatásakor mi történt, azt talán éppen ezzel lehetne kezdeni: másfél órába nem fér bele mindaz a ráhangolódás – mint a Mítikasz-csúcsban látható-hallható rituális, rave-szerű zene és tánc –, ami megkönnyíti a durvább jelenetek befogadását. Itt rögtön azzal indult az előadás, hogy férfiak és nők elöl páncélban, hátul kisgatyában előadtak egy koreográfiát, utána pedig egy férfi – testi kínok között – egy karddal a kezében hosszan hadakozott valamivel:

a páncél alatt láthattuk, hogy véres a bőre.

Másrészt aki a nyolcórás előadásra vállalkozott, az sejthette, hogy nem szokványos alkotásra ül be, aki viszont gyanútlanul elment a Nemzeti Színház aktuális bemutatójára, az igencsak meglepődhetett, legkésőbb annál a jelenetnél, amikor a fehér ruhába öltözött lányok egyszer csak széttárták a lábukat, és művérrel kezdték bekenni a nemi szervüket, utána pedig a férfiak a széttárt combok közül tölcsérrel nyerték ki a vért, majd itták meg. A fehér ruhás, véres bugyis férfiakról most ne beszéljünk.

A harmadik nem elhanyagolható szempont, hogy míg a Mítikasz-csúcs egy befogadott produkció volt, és Jan Fabre saját társulata adta elő egyetlen alkalommal, addig a Vér vagyok a Nemzeti Színház saját bemutatója a társulat művészeivel (Tóth Auguszta, Herczegh Péter, Szilágyi Ágota) és Bozsik Yvette táncosaival. Nem arról van szó tehát, hogy helyet adnak egy olyan előadásnak is, amit másképp nehéz lenne megismerni, hanem műsorra tűznek egy olyan produkciót, ami a Nemzeti Színház repertoárjának része lesz.

Szexuális zaklatás

[…]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/kultur/2024/11/24/nemzeti-szinhaz-jan-fabre-ver-vagyok-bemutato/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Golden Globe-ra jelölték az Egy csiga emlékiratait

Az Annecy Nemzetközi Animációs Fesztivál fődíját, a Cristal-díjat is elnyerő Egy csiga emlékiratai szívszorító utazás a …