Nehéz aktuálisabb előadást találni most a honi színházakban, mint az Ördög Tamás által írt és rendezett Casanova Tonight Show. A Trafó-közeli, apró hotelszobában játszott darabbal összefüggésben elég, ha csak arra az Onlyfans sztárra gondolunk, aki a közelmúltban azzal került be a hírekbe, hogy huszonnégy óra alatt száz férfival feküdt le. A „mutatvánnyal” gyakorlatilag világrekordot döntött. A történtek után megtörve, zavartan és könnyes szemmel nyilatkozott arról, hogy milyen élmény volt számára az eszelős orgia, majd nem sokkal később bejelentette a következő célt. Egyetlen nap alatt ezer férfival akar ágyba bújni, súlyos traumatizáltság, emlékezetkiesés, már-már robotszerű viselkedés ide vagy oda.
Meglepő lehet, de a néző figyelmének középpontjába először nem is a történések legfontosabb helyszínéül szolgáló ágy, a szereplők, a hotelszoba kellős közepén (kivételes jelenléttel) álldogáló Ördög Tamás kerül, hanem a falon logó, teljesen idegennek ható fakereszt. Tamás Gáspár Miklós (TGM) egyik utolsó interjújában éppen arról beszélt (joggal), hogy a kereszt az igazság meggyilkolásának szimbóluma. A darab szereplői sem tesznek mást, mint kielégíthetetlen vágyaikkal, rothadásnak indult belső iránytűjükkel, ürességükkel, álszentségükkel, az újra és újra megnyilvánuló felszínességükkel irtják magukból, és a végtelen önzésüknek köszönhetően eltűnőben lévő másikból az igazságot. A Casanova Tonight Show című előadásban
Talán éppen ezért lepett meg, hogy az előadás meghökkentő intimitásától zavart nézőközönség tagjai közül többen felnevettek egyes jeleneteknél. Pedig (kérem szépen) nincs itt semmiféle kabaré, csak egy szép nagy tükör, amiben a kényelmetlen adottságként megnyilvánuló szexualitásunkat, önmagunkat, a pornómagányban ázott tekintetünket látjuk.
Megfosztva
A Casanova Tonight Show a szenzualitás különböző aspektusaira és számos kortünetre reflektál. A közel másfél órás játékidő alatt felvonultatja az összes nagyon is valóságos, ismert problémát, a párkapcsolati erőszakot, a felszínes párkapcsolatok ürességét, a közös magányt, a telefonhoz vagy üres tekintettel képernyőhöz tapadt ifjúságot, a kielégíthetetlen vágy csapdáját és labirintusát. A kielégülés helyébe is a vágy lép, a mindig többet, jobbat és szebbet remélő akarat formájában.
A darab meghökkentően aprólékos, igényes tabló, szembesít, de […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/kultur/2025/01/13/casanova-tonight-show-trafo-ordog-tamas-eloadas/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!