2022. január 19., szerdaMa Sára napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 356,00 Ft | USD: 313,00 Ft | CHF: 342,00 Ft
2022.01.19. Sára Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 356,00 Ft | USD: 313,00 Ft | CHF: 342,00 Ft
Kezdőlap / Kultúra / Levágott fejjel fociznak a gyerekek, mégis szerethető a sorozat

Hirdetés

Levágott fejjel fociznak a gyerekek, mégis szerethető a sorozat

A Nagy Katalin – A kezdetek (The Great) című Hulu-sorozat, amelynek itthon az HBO GO ad otthont, már az első évadával megtanította, hogy amit látunk, az csak egy alkalmanként igaz történet, és ezt a trükköt a folytatásban sem engedi el. Sőt akinek a tudatalattija felszínre enged néhány rég elfeledettnek vélt információt a cárnő életrajzából (főként férjével kapcsolatban), egészen meglepődhet a forgatókönyv alakulásán. De a történelmi hűtlenség inkább emeli a sorozat élvezeti értékét, hiszen amit látunk, így izgalmasabb, kiszámíthatatlanabb, a történet pedig a fikció kanyargós folyóján úszik egészen a fekete humor tengeréig.

639

Fotó: Port.hu

Az első évad egzotikus kirándulást jelentett a sorozatok világában a nézők számára, és szerencsére az alkotók a folytatásban is ragaszkodtak az egyedi minőséghez. A megismert karakterek egymás közötti dinamikája még erősebben érvényesül a második évadban, ami rengeteg humorforrást és szerethető pillanatot eredményez. A groteszk, illetve kegyetlenebb momentumok megritkultak a folytatásban, de az a néhány, amely mégis belefért a sztoriba, úgy működik, mint a csipet só az édes ételeknél: kontrasztot és harmóniát hoz létre.

Hirdetés

Az első évadtól úgy köszöntünk el, hogy magukra hagytuk az orosz udvart egy improvizációba fulladt államcsínnyel, egy csalódott szeretővel, egy terhes, ám karrierista nővel és egy cárral, aki először tekintett ki saját zárt világából.

A rövid visszaemlékezést követően két gyereket látunk, aki levágott fejjel focizik a lépcső tetején. Ez egyértelműsíti a nézők számára, hogy a cári udvarban változatlan a helyzet, bár a sorozatírók az első évad eseményei után négy hónappal később engedik vissza a nézőket a palotába. Kiderül, hogy Katalin (Elle Fanning) hívei végre csapdába ejtették Pétert (Nicholas Hoult) és a hozzá lojális nemeseket. Először értetlenül vakarjuk a fejünket, vajon mi a csuda tarthat egy puccsban ilyen hosszú ideig, de végül is logikus; az egyik oldalon ott áll egy nő, aki el akarja kerülni a felesleges vérontást, a másik oldalon pedig egy férfi, akinek ez nem okoz erkölcsi dilemmát.

Bár Péter sarokba szorul, újonnan felfedezett szerelme felesége iránt, valamint az apaság örömei kimeríthetetlenül táplálják jókedvét, amelyet egyedül a valódi táplálék hiánya képes letörni. Az első évadban már megismerhettük a cár gasztronómia iránti lelkesedését, amelyet még inkább kidomborítanak a folytatásban, egészen odáig, hogy épp folyamatosan korgó gyomra miatt kerül be az utolsó szög uralkodásának koporsójába.

A második évad leginkább azt járja körül, hogyan válik Katalin egy gyermek és egy egész ország anyjává, ami egy patriarchális társadalomban nem megy zökkenőmentesen. Főleg úgy, hogy hívein kívül nehezen tud meggyőzni bárkit is arról, hogy  bár kellemetlen a változás, mégis jó dolgokat […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/kultur/cinematrix/2021/12/02/nagy-katalin-a-kezdetek-masodik-evad-kritka/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Senkinek nem kellett a világ egyetlen olyan villája, amelyet egy Caravaggio-freskó díszít

Senkinek nem kellett a világ egyetlen olyan villája, amelyet egy Caravaggio-freskó díszít

Nem tudták eladni a világ egyetlen olyan villáját, amelyet egy Caravaggio-freskó díszít. A római Villa Aurorára …