Lassan egy éve, 2020. március második hetétől – hagyományos formában – lőttek a kulturális programoknak: bezártak a színházak, a mozik, a múzeumok, a galériák, majd nemsokára a szabadtéri helyszínek is. A kultúrafogyasztás szinte teljesen áthelyeződött a virtuális térbe, az online platformok vették át a kulturális színterek helyét.
ez derül ki a KutatóCentrum felméréséből. A megkérdezett válaszadók közel
- háromnegyede (73 százalék) töltött le filmet az internetről;
- a képzeletbeli dobogó második fokán (68 százalék) az olvasás állt;
- a virtuális színházi előadások megtekintése a harmadik helyre szorult (17 százalék);
- népszerűek még az online múzeumi tárlatvezetések/kiállítások (10 százalék);
- és az operák, illetve operettek (9 százalék) megtekintése is.
A kulturális programok követésére alkalmas eszközök beszerzését vizsgálva a következőket lehet megtudni: válaszadók a járvány első hullámában főleg okostelefonokat (10 százalék) és játékkonzolokat (7 százalék) vásároltak, vagy cseréltek be újabb darabra. Mind a laptop, mind az okostévék vásárlási mutatója 7 százalék volt, de jutott 5 százalék a tableteknek és az asztali számítógépeknek is.
Az előrehozott, illetve átirányított beruházások célja elsősorban az otthoni munkavégzés (home office) és a netes ügyintézés menetének megkönnyítése volt. Csak a szórakozás […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!