Bár az Apple-nek a közelmúltban voltak olyan csúnya mellényúlásai, mint az Alapítvány álmosító első évada és az Invázió című űrlényes tucat-sci-fi, mégis a tudományos-fantasztikus műfajban ők azok, akik a legmegbízhatóbban képesek hardcore-nak számító alkotásokat kiadni a kezük közül. Gondoljunk csak a bámulatosan sikerült Különválás első évadára, a bájosan retrofuturisztikus Helló, holnap!-ra vagy a kritikuskedvenc For All Mankindra. Utóbbiak, vagyis a jobban sikerült darabok közé érkezett május 5-én az Apple TV+-ra a Siló című új sci-fi, amely már a koncepciójával felkeltette a figyelmünket, a történet ugyanis
egy sötét, disztópikus világba kalauzol, ahol az emberiség föld alatti bunkerban kénytelen élni, mert a földfelszínt toxikus mérgek borítják, amelyek percek alatt végeznek bárkivel, aki kimerészkedik.
A rejtekül szolgáló Silóban viszont mindenki biztonságban van, élheti nyugalomban az életét, kivéve akkor, ha azt találjuk mondani, hogy ki akarok menni!, mert akkor saját magunkat ítéljük halálra. Nemtől, rangtól, bőrszíntől és szexuális beállítottságtól függetlenül szkafandert adnak ránk, kiparancsolnak a felszínre, hogy tisztítsuk meg az egyre piszkosabb kamerákat, majd a lakók ugyanezeken a kamerákon keresztül végignézik, ahogy kínhalált halunk. Visszaút nincs, nem gondolhatjuk meg magunkat, akit száműznek, annak lényegében befellegzett földi karrierje.

A Siló seriffjéről, Holstonról (David Oyelowo) az úristen se gondolná, hogy valaha önszántából elhagyná a betonbiztos búvóhelyet. Még ő maga sem, hiszen egy tipikus jófiúról van szó, aki szüleitől jó neveltetést kapott, hivatásából adódóan a rend betartatásáért felel, és nejével, az IT-szektorban dolgozó Allisonnal (Rashida Jones) a körülményekhez képest boldogságban élnek. Mindez akkor változik meg, amikor a párocska ebben a szigorú rendszerben végre engedélyt kap, hogy gyerekvállalással próbálkozzanak, ám a dolog csak nem akar összejönni, Allison pedig azt gyanítja, felülről manipulálják őket, elhallgatnak előlük dolgokat, így a nő kisvártatva szorgos nyomozásba kezd.
Így esik meg, hogy a törvénytisztelő párocskából először a feleség, aztán a férj kérelmezi, hogy engedjék ki a Silóból. Előbbi azért, mert nem hisz a szemének, annak, hogy a világ odakinn tényleg elpusztult, utóbbi meg jó pár év különbséggel, de menne felesége után, bízva abban, hogy a Siló ablakain mutatott kép […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!