Az új séma szerint az előfizetők pénze egyenesen azoknak az előadóknak a zsebébe vándorol, akiket az előfizető meg is hallgat. A SoundCloud arculatváltása tehát nemcsak az előadóknak, hanem a hallgatóknak is jobban megéri, hiszen nem a „közös nagy levesbe” megy az előfizetés összege, hanem valóban azt a művészt segíti, akit az előfizető kedvel és szívesen támogat.
Vagyis az előfizetők pénzéből semmit nem kap az az énekes vagy zenekar, akit és amit a hallgató nem is ismer, és nem hallgat.
Zenei körökben ez hatalmas vívmány, hiszen ezzel elsősorban a kezdő, illetve kevésbé ismert (az arányos fizetésért is kampányoló) zenészek juthatnak bevételhez. A rendszer eddig ugyanis a világsztároknak kedvezett, a lista elején állók taroltak, az előfizetésekből befolyt összeg feltűnően aránytalanul oszlott meg az előadók között.
A népszerű szolgáltatók, például a Spotify, a Deezer és az Apple is ugyanazt a módszert követi: az előfizetésekből befolyt összeg megy a közösbe, a bevétel legnagyobb része pedig jóformán csak a legnépszerűbb előadóknál köt ki. A probléma ott kezdődik, hogy a kevésbé (el)ismert, sokszor minden fillérre rászoruló muzsikusok óhatatlanul lejjebb csúsznak a ranglétrán, így esélyük sincs arra, hogy azt az összeget kapják, amely a hallgatottságuk alapján megilletné őket.
A bevétel fontos, a streamingszolgáltatók pedig különösen élvezik, hogy néhány húzónévvel hatalmas pénzekre tehetnek szert. […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!