A chicagói szövetségi bíróságon nyújtott be keresetet Harry Styles ügyvédeivel közösen, hogy meggátolja az olyan online-kereskedők tevékenységeit, akik visszaélnek a brandjével, és az ő nevével ellátott termékeket forgalmaznak az interneten engedély nélkül – tudta meg a Rolling Stone. Ahogy a keresetben is áll:
A felperes kénytelen benyújtani a keresetet, hogy fellépjen a bejegyzett védjegyeinek alperesek általi hamisítása ellen, valamint hogy megvédje a fogyasztókat, akik a tudtukon kívül hamisított termékeket vásárolnak meg az interneten… a fogyasztók számára nehéz megkülönböztetni az ilyen üzleteket az engedélyezett kiskereskedőktől.
A termékek nemzetközileg releváns, online értékesítési felületeken is terjednek (Etsy, Amazon). A kereset szerint az efféle termékek jelentős része Kínából és olyan más országokból származik, ahol a védjegyekre vonatkozó érdekérvényesítési szabályozások jóval lazábbak, mint az USA-ban.
Szőnyegbombáz a Nirvana és a Nike
Az ügyvédek arra kérik a bíróságot, hogy a jogosulatlanul árusított termékeket távolíttassák el az online felületekről, ehhez pedig – nevesített oldalak és eladók helyett – olyan URL címeket biztosítottak a hatóságok számára, amelyek közvetlenül az adott termékekhez és értékesítőkhöz vezetnek. Ennek oka, hogy:
Az alperesek által személyazonosságuk és működési mechanizmusok elrejtésére alkalmazott taktikák gyakorlatilag lehetetlenné teszik a felperes számára, hogy megtudja az alperesek valódi személyazonosságát és a hamisító hálózatuk pontos struktúráját.
– áll a keresetben.
A közelmúltban hasonló érdekérvényesítési perek sora látott napvilágot. Ezzel kellett szembenézzenek a Nirvana jogi örökösei. Termékeik népszerűek, így remek táptalajt biztosítanak a hamisítók számára. Továbbá a fiatalon meghalt rapper, XXXTentacion védjegye is visszaélések áldozata lett, mellyel szintén meg kellett küzdeni a jogutódoknak.
Ettől függetlenül nem csupán a zenészek által képviselt védjegyek szenvednek a visszaéléstől,
a legnagyobb ruhamárkák hamisított termékei is – melyről már szinte anekdotaként mesél az ember – hamisított formában terjednek. Erre válaszul a Nike és a Tommy Hilfiger is belépett a tisztogató folyamatba, hogy saját márkás termékeik feletti irányítást visszanyerjék.
A védjegy-érvényesítés ezzel szemben más területeken is problémás kérdésnek számít. Főleg akkor, amikor egy zenekar tagjai eltérően gondolkoznak erről, vagy egy előadó nincs megelégedve az adott márka által forgalmazott termék minőségével – amely az ő nevéhez köthető. Előbbire a Journey esete, míg utóbbira
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/kultur/2023/01/16/harry-styles-journey-justin-bieber-per-birosag/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!