A zenés színház megítélése itthon nem túl pozitív, miközben egy kifejezetten élvezhető műfajról van szó – persze csak akkor, ha jól csinálják. És itt kezdődnek a problémák.
Sokan, akik állítják magukról, hogy nem szeretik a musicaleket, mert nem bírják elviselni, ha a szereplők indokolatlan szituációkban táncra perdülnek és dalra fakadnak, akkor az itthoni színházakban legtöbb esetben tetten érhető musicalszínjátszásra és ötlettelen rendezésekre gondolnak: amikor a szereplők tablóképekbe rendeződnek, és mindig az áll a színpad elején, aki épp szólót énekel. Ám elég lenne csak egyszer beülniük a Broadwayn egy Oroszlánkirály-előadásra ahhoz, hogy egy életre beleszeressenek a műfajba.
Persze itthon sem mindenhol jellemző az unalmas és ötlettelen musicaljátszás, akadnak kincsek a szakmában. Viszont annyi biztos, hogy nem tudunk úgy musicalről beszélni, hogy a Rockszínház ne legyen hivatkozási alap, ezzel megidézve az itthoni zenés színház legendás korszakát.
Várkonyi Mátyás (Erkel Ferenc-díjas zeneszerző, szövegíró, karmester, az egykori legendás Rock Színház alapító igazgatója), Kocsák Tibor (Erkel Ferenc-díjas zongoraművész, zeneszerző, karmester, a Madách Színház zenei vezetője) és Borsi László (producer-szerkesztő-műsorvezető) a Rádió Bézsen indított el egy musicalekkel foglalkozó műsort, amely mostanra kinőtte magát, így minden hónap utolsó szerdáján […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!