„Kezdjük a Csík zenekar számával, a Most múlik pontosannal. Ez a dal akkor vált népszerűvé, amikor a Quimby számát feldolgozták. Addig egy értelmiségi, spleenes, drogvágyó rétegdal volt, onnantól, hogy a népzenei átirat megjelent, gyakorlatilag ikonikus életérzés-dallá vált, tehetségkutatók, esküvők, karaokék, tátika-versenyek alapműveként, mindenkiévé. Lehet fanyalogni – az egyébként lenézett – bölcsészattitűddel, de népies műdal lett, úgy, mint valaha a magyarnóta. A Most múlik pontosan közkincs” – írj Mátyássy Andrea újságíró, majd így folytatja.
Alpári támadások
Nem vonom kétségbe, hogy a Pride felvonulói közül sokaknak tetszett a drag-queenes előadás, de a »sokak« valójában elenyésző szám a többiek relációjában, akiknek nem tetszett, sem ott, sem az országban. A kokárdás performansz nem polgárpukkasztó volt, hanem a nagy többség számára mélyen sértő. Betalált. Betalált abba a lelkiségbe, amely undorodik ettől a világtól, amely a piros-fehér-zöldet nem nevetség tárgyaként, hanem önazonossága, nemzeti identitása jelképeként éli meg. A belpesti Körúton kívüli kormánypárti és kormányváltó attitűdüeknél is.
Mátyássy Andrea szerint ez az előadás azt mutatta meg, nincs érték, minden ami a „miénk”, elvehető, kicsúfolható. „A Most múlik pontosan nem Nélküled vagy Geszti-féle Magyarország, nem megosztó. Az pedig, hogy mind a Csík, mind a Quimby – igen enyhe – tiltakozása, miszerint ők nem járultak hozzá a dal előadásához, milyen alpári támadásokat szült, milyen agresszív gyalázkodások elszenvedőivé tette az eredeti előadókat, felért egy ébredéssel a többségi társadalom számára: ez a jövő várhat rájuk.”
Dédelgetett Azahriah
„Még tartott ennek döbbenete, amikor a dédelgetett mindenki-gyereke, Azahriah – aki úgy vált ismertté, hogy egy toitoi vécé mögött farkára kapta egyik rajongóját, akinek a nevét sem tudta – páros lábbal szállt bele a Fidesz-szavazókba. Azokba, akik az ország minden pontjáról utaztak Budapestre, a koncertjeire. Fel-utaztak, azaz vidékiek. Mert Azahriah zenéje az övék. Finnyás belpesti értelmiségi e fiúcska zenéjét balkán-sramlinak, girosz-lakodalmasnak tartja és ez még az egyik legjóindulatúbb minősítés – folytatja Mátyássy Andrea.
Tehát a rajongótábor nagy része azzal szembesült, hogy idolja őt »értelmileg és mentálisan is visszamaradott véglény«-nek tartja. Az az előadó, akinek elnézték műveletlenségét, 8 általánosát, az nézi le […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/kultur/2025/07/03/matyassy-andrea-csik-zenekar-quimby-most-mulik-pontosan-azahriah/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!