2021. szeptember 28., keddMa Vencel napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 359,00 Ft | USD: 307,00 Ft | CHF: 331,00 Ft
2021.09.28. Vencel Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 359,00 Ft | USD: 307,00 Ft | CHF: 331,00 Ft
Kezdőlap / Kultúra / Divatstratégia van, vásárlóerő nincs

Hirdetés

Divatstratégia van, vásárlóerő nincs

A Nemzeti Divatstratégia, az ügynökség közleménye szerint hat fő pillér mentén tervezi az ágazat fejlesztését. Ezek a következők:

  • koordináció és együttműködés,
  • hatékony promóció és marketingkommunikáció,
  • eredményes kereskedelem,
  • minőségi és elérhető gyártás,
  • magas színvonalú, nemzetközi szintű oktatás,
  • megbízható adatok és mérhető teljesítmény.

A Magyar Divat és Design Ügynökségé (MDDÜ) honlapján olvasható kommüniké szerint a stratégia előkészítése és megalapozása érdekében kvantitatív és kvalitatív kutatásokat végzett, valamint több szakmai egyeztetést folytatott a divatipar kiemelkedő hazai és nemzetközi képviselőivel. Számos nemzetközi háttérelemzést, riportot és tanulmányt dolgozott fel. Szerintük a Nemzeti Divatipari Stratégia 2030 a megfelelő keretek biztosításával az ágazat teljes egészének teremt lehetőséget a fejlődésre.

Próbáltunk egy kicsit utánamenni annak, mi ez az egész.

Hirdetés

Az ügynökség az Index kérésére elmondta, a Divatipari Stratégia megalapozása érdekében a hazai divatot reprezentáló kulcsszereplőkkel, tervezőkkel, stratégiai menedzserekkel, kereskedelmi képviselőkkel, a gyártói szektor és az oktatás szereplőivel mélyinterjúkat készített, illetve bevonta a folyamatba az iparág felsőoktatási intézményeit, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemet, Óbudai Egyetem Rejtő Sándor Könnyűipari és Környezetmérnöki Karát, a Budapesti Metropolitan Egyetemet, továbbá szakmai szervezeteket is, a Magyar Könnyűipari Szövetséget, a Textilipari Műszaki és Tudományos Egyesületet, a VOSZ Textil és Ruházatipari Szekcióját, valamint fejlesztéspolitikai, szakmai intézményeket, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalát, HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség, valamit a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarát.

Az ügynökség tájékoztatása szerint külföldi szakmai szervezetekkel is együttműködik, elsősorban konferenciák, hazai és nemzetközi workshopok terén – a például Camera Nazionale della Moda Italianával, az Istituto Europeo di Designnal, a World Design Organisationnel, The Bureau of European Design Associations-zel.

Képünk illusztráció. Zoób Kati divattervező a márkájának 25 éves fennállását ünneplő retrospektív kiállításon 2020. január 30-án.

Képünk illusztráció. Zoób Kati divattervező a márkájának 25 éves fennállását ünneplő retrospektív kiállításon 2020. január 30-án.

Fotó: Kovács Tamás / MTI

Az ügynökség azt is tudomásunkra hozta, hogy a divat-és designipar hazánk egyik legnagyobb foglalkoztatója: országszerte megközelítőleg 90-100 ezer főnek biztosít megélhetést a szektorban működő 12 000 vállalkozás. Szerintük az iparág jelentősége hazai és nemzetközi szinten ugrásszerűen növekedett az elmúlt évtizedekben, ami a benne rejlő közvetlen és közvetett gazdasági lehetőségeknek, valamint turisztikai attrakció- és országimázs formáló szerepének köszönhető.

Minderről megkérdeztünk két, évtizedek óta a szakmában dolgozó, nagynevű szakembert. Nem volt egyszerű dolgunk, mert csak egyikük vállalta nevét, a másik azt mondta, nem szeretne hirtelen NAV-vizsgálattal szembesülni.

Herczeg Zoltán divattervező huszonöt éve dolgozik a divatszakmában, de jó kapcsolatai vannak a gazdasági, művészeti, politikai téren is. Azt mondja, „az egész szemfényvesztés, és összességében minden szegmensében ez jellemzi a magyar pályázati és támogatási rendszert.” Sarkosan fogalmaz, mert szerinte „magyarul ezt egyébként lopásnak is hívják, és az egész csak azért van, hogy a pénzt vissza lehessen osztani a haveroknak. Magam is közgazdasági egyetemet végeztem. Volt szerencsém néhány pályázatot látni.” Állítása szerint, anélkül, hogy bárkit be akarna mártani,

A pályázatokon elnyert pénzeket zömmel visszaosztják a kiíróknak, most már több mint 50 (olykor 60, 70, 80) százalékban.

„Korábban, 2010 előtt tudtommal ez csak tíz-húsz százalék volt, mára lett ilyen brutális. A pénzek különböző szinteken, akár a legmagasabbakon csatornázódnak vissza. Kizárt, hogy a pályázó erről ne tudjon, hiszen a hiányzó részt  neki kell  költségekkel elszámolnia, és ez óriási rizikó. És az is nehezen elképzelhető, hogy az illetékes […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/kultur/2021/07/30/nem-azt-kell-tamogatni-aki-evi-harom-bluzt-tervez-amit-aztan-a-kutya-nem-vesz-meg/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Budapest Film: majd ha sokan akarják az Elkxrtukat, többször vetítjük

Budapest Film: majd ha sokan akarják az Elkxrtukat, többször vetítjük

A budapesti mozihálózat hivatalos közleményben szögezi le, hogy az alkotás sillabusza és előzetese alapján – …